رتبه برتر المپیاد علمی پژوهشی‌:

رسانه‌ها در رویداد‌های اطراف ما نقش موثری دارند

مشهد (پانا) - یکی از دانش‌آموزان مشهدی که در المپیاد علمی پژوهشی حائز مقام طلا کشوری شده بود گفت ‌تمامی رویداد‌های اطراف ما ریشه گرفته از بازخورد و انعکاس رسانه‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌ها در رویداد‌های اطراف ما نقش موثری دارند

‌مریم حسین زاده دانش‌آموز دبیرستان فرهنگ مهشید مصلی نژاد ناحیه ۶ که در محور سواد و رسانه‌، در المپیاد علمی پژوهشی سواد و رسانه دوره هفتم مقام طلا کشوری را کسب کرده است گفت‌: یکی از دلایل من برای شرکت در این المپیاد بیشتر صرف کنجکاوی بود‌. دلم می‌خواست بدانم المپیاد سواد رسانه یعنی چه و سواد رسانه چه معنایی دارد‌، به مرور زمان بعد از اینکه بیشتر با مفاهیم سواد رسانه آشنا شدم هدفم به کل تغییر کرد‌.

وی در ادامه افزود‌: برای المپیاد سواد رسانه در واقع جلسه آموزشی و توجیهی شرکت نکردم به دلیل اینکه اولین تجربه من برای شرکت در المپیاد بود و خیلی آشنا با فضا نبودم و از طرفی احساس می‌کردم که خودم میتوانم از عهده این کار بر بیام خیلی نیازی به کلاس آموزشی نیست‌، منتها کارگاه‌هایی که بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌کرد رو پیگیر و شرکت می‌کردم‌.

وی افزود‌: در کل محیط این المپیاد خیلی مثل المپیاد‌های دیگر صرفا علمی نیست و در کنار رقابت بحث رفاقت هم کاملا به چشم می‌خورد‌.

حسین‌زاده در خصوص اهمیت سواد رسانه در زندگی افزود‌: در بررسی اهمیت رسانه به این نتیجه رسیدم که در واقع دقیق‌تر شدم روی محیط اطرافم و دیدم چطور رویدادهایی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد ریشه گرفته از قدرت رسانه‌هاست و در واقع رسانه چقدر می‌تواند در تمامی عرصه‌های زندگی بشر موثر باشد‌.

وی در ادامه گفت: نقش رسانه در فرهنگ یک جامعه و تاثیرگزاری آن در عقاید و باورها از کودکان تا بزرگسالان در واقع این اهمیت و ضرورت است و باید علمی باشد که فضای رسانه و فضای ارتباطات رو درست تبیین کند تا من نوجوان امروزی بدانم چطور باید از رسانه استفاده کنم تا بتوانم در جهت اهداف خود بهترین نتیجه را کسب کنم نه اینکه در جهت اهدافی که متقارب با هدفم است پیش بروم‌.

رتبه برتر سواد و رسانه در خصوص دیدگاه اطرافیان نسبت به سواد رسانه اظهار کرد: تغییری که المپیاد سواد و رسانه در زندگی من ایجاد کرد این است که دیدگاه مردم نسبت به من بود‌، طبیعتا اطرافیان وقتی می‌بینند که یک نفر توانسته است طلای المپیاد را کسب کند‌، امیدوار می‌شوند و فکر می‌کنند که حتما المپیاد خیلی دشوار نیست و ما هم می‌توانیم. از نمونه تغییر‌‌هایی که خود شاهد بودم‌، در کلاس خودم چند نفر مشتاق شدند که حتما در المپیاد شرکت کنند در صورتی که سال پیش همگی فکر می‌کردند المپیاد خیلی سخت است و فقط دانش‌آموزان مدارس خاص و سمپاد می‌توانند حائز رتبه برتر شوند‌.

مریم حسین‌زاده در پایان تاکید کرد‌: در همه محور‌ها و مسیر‌های زندگی‌، توکل به خدا حرف اول را می‌زند و واقعا اگر خدا بخواهد برای یک نفر اتفاقی بیفتد قطعا رخ می‌دهد‌.

دانش آموز خبرنگار‌: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار