مدیر آموزش و پرورش کلات:

‌براساس سند تحول بنیادین تعهد و تخصص باید با هم رشد کنند

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت‌ براساس سند تحول بنیادین تعهد و تخصص توامان با هم باید رشد کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
‌براساس سند تحول بنیادین تعهد و تخصص باید با هم رشد کنند

نشست صمیمی هم اندیشی و همفکری مدیران و مدیر آموزگاران مدارس بخش زاوین و‌ حوزه پساکوه و راهبران آموزشی_تربیتی کلات با حضور رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان، جواد امیریان معاون آموزش و‌ جمعی از همکاران اداری این مدیریت برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب تشریح کرد: هدف ما از برگزاری اینگونه جلسات ایجاد تعامل، گفتگوی دوطرفه و بیان بدون تعارف مشکلات، چالش ها، نقاط ضعف و قوت، پیشرفت ها و ارائه راهکارها است و قطعا نتیجه آن رسیدن به یک درک مشترک خواهد بود. اگر غیر از این باشد فرایندها به درستی اتفاق نمی‌افتد و‌ دچار تعارض خواهیم شد.

وی افزود: باید در راستای رفع نیازهای موجود تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از داشته های موجود در مدارس به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و بهره لازم را ببریم؛ گاهی مطالبه گری خوب است، اما تا چه زمانی باید برای رفع کمبودها صبر کنیم؟ هیچگاه توازن بین عرضه و تقاضا وجود ندارد، چون شرایط دائما در حال تغییر است،پس‌ ما نیز می توانیم با داشته های موجودمان تغییر ایجاد کنیم. اگر در بین راه مشکل یا موضوعی وجود داشت که نیاز به همراهی و پشتیبانی باشد ما نیز در حوزه ستادی کنار شما بوده و هستیم.

پروانه گفت: خوشبختانه بسیاری از همکاران ما در مأموریتی که دارند نسخه های جدیدی در حوزه های آموزشی و پرورشی پیچیده اند و ضمن کسب موفقیت، پیشرفتهای خوبی نیز بدست آمده است، پس از ظرفیت و‌ تجارب این عزیزان غافل نشوید.

مدیر آموزش‌و‌ پرورش کلات تاکید کرد: اگر در آموزشگاهی اموال مازاد وجود دارد و قابل استفاده است، آن را در اختیار سایر مدارس قرار دهید، چرا که ما انباردار نیستیم که وسیله ای را سالها بدون استفاده در گوشه ای رها کنیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان گفت: برای اتفاق درست تعلیم و تربیت تمام ساحتی باید سطح یادگیری دانش آموزان را به درستی ارزش‌یابی کنیم و‌ همه‌ نکات را یکسان و‌ توامان با هم ببینیم.

پروانه اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین «تعهد و تخصص توامان باید رشد» کنند و به همه جنبه های تعلیم و تربیت به درستی بپردازیم. در سند تحول بنیادین برای ما شرکایی تعریف شده است، شرکایی همچون رسانه‌ها، صدا و سیما، دستگاه‌های اجرایی‌، اولیا و ...که برای تحقق این سند در کف مدارس باید این عناصر در کنار ما باشند.

وی در ادامه فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در زمینه‌هایی همچون اقتصادی‌، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی‌ و‌... به توسعه دست یابیم باید فرهنگ را در جامعه به درستی گسترش دهیم. اگر کار فرهنگی انجام دهیم و این مقوله مهم نهادینه شود سایر امورات نیز به خوبی انجام می‌پذیرد. ما فرهنگیان نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کنیم، چرا که بیشترین اعتماد در جامعه به معلمان است، پس در حد توان‌، براساس وظیفه ذاتی، اخلاقی و تکلیف دینی که داریم تلاش کنیم تا موفقیت حاصل شود.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن «انتخابات مجلس شورای اسلامی» از مدیران انتظار داریم ضمن دعوت از همکاران‌‌، اولیا و تشویق دانش آموزان رای اولی، حضور پرشوری در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی در پایان افزود: همه با هم دست به دست هم تلاش کنیم تا جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.

‌خبرنگار دانش آموز: نازنین فاطمه سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار