عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت آشنایی مدیران با فناوری جدید و انتقال آن به معلمان

تهران(پانا)- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت باید افکار نوین وارد مدیریت شود. دنیای دیجیتال و فناوری نوین بسیار متفاوت از دنیای آنالوگ است. باید مدیران با فناوری جدید و دنیای دیجیتال آشنا شده و این علم را به معلمان انتقال دهند. در این صورت معلمان با انتقال این مفاهبم به دانش‌آموزان اهداف آموزش را به عرصه ظهور می‌رسانند.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آشنایی مدیران با فناوری جدید و انتقال آن به معلمان

لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره به محصول‌رساندن ایده استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی، گفت: «امروزه با دسترسی آسان افراد به دانش جدید و فناوری‌های نوین، کارآفرینی و خلاقیت جایگاه سنی ندارد و فرزندانی با سن کم می‌توانند نوآوری و خلاقیت داشته و افکار خود را در قالب استارت‌آپ مطرح کنند.»

وی تاکید کرد: «بنابراین باید فصل جدیدی در توسعه کشور رقم بخورد. باید شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذارها وارد میدان شده و با افکار کودکان و استارت‌آپ‌ها آشنا شوند تا این ایده‌ها به تولید محصول و بهره‌برداری برسد.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: «یقینا اگر این کار صورت پذیرد، سرعت سوددهی و کیفیت در کشور چند برابر افزایش می‌یابد زیرا بچه‌ها دارای دانش‌ نو و خلاقیت هستند. بناربراین وقتی یک نیروی انسانی جوان با فناوری مانوس می‌شود، ضریب توسعه در کشور افزایش می‌یابد.»

سیاه‌کلی گفت: «باید نمایشگاه‌های دائمی ایجاد کنیم. به این صورت که در فضای مجازی و محیط‌های کاری شرایطی را ایجاد کنیم که دانش‌آموزان بتوانند استارت‌آپ‌های خود را مطرح کرده و این محیط قابلیت ارتباط آن‌ها را با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذارها برقرار کند.»

وی درخصوص اینکه آموزش و پرورش چه نقشی در به محصول رسیدن ایده دانش آموزان دارد، گفت: «آموزش و پرورش با ایجاد نمایشگاه‌های دائمی، محیط‌هایی که قابلیت ایجاد نمایشگاه‌ را دارد و اردوهایی که برگزار می‌کند، می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا دانش‌آموزان افکار خود را در حوزه استارت‌آپ به نمایش بگذارند.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: «دیده‌شدن افکار و ایده‌ها به خصوص در حوزه استارت‌آپ‌ها، بسیار مهم است. همچنین آشنایی بزرگتر‌ها با این افکار، ایده‌ها، عقاید و نرم افزارها و همچنین روش‌های ارائه خدمت نیز بسیار حائز اهمیت است.»

سیاه‌کلی گفت: «حذف دروس از مطالب درسی لازم نیست بلکه باید ارائه موضوعات جدید با سبک جدید و به روز صورت گیرد. امروزه بچه‌ها با فضای مجازی، فناوری و علم روز آشنا هستند. باید به جای واردکردن دانش‌آموزان در سیستم خود، تیم آموزشی وارد سیستمی شود که دانش آموزان با آن مانوس هستند و از موضوعات نوین و جدید در دروس استفاده شود.»

وی تاکید کرد: «باید آموزش به سمتی رود که در کنار افزایش دانش، تجربه و مهارت نیز ارتقا پیدا کند و در واقع توانایی بهره‌گیری از نرم‌افزار را به سخت‌افزارها فراهم شود.»

سیاه‌کلی در این باره که چه سازمان‌هایی می‌توانند برای وارد شدن علم نوین به مدارس کمک‌کننده باشند، گفت: «سازمان فنی‌وحرفه‌ای، محیط‌های دانشگاهی، محیط‌های کار، شرکت‌ها، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌جات و پردیس‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: «ما باید بپذیریم که سن نسل جدید متناسب با دانش‌ گذشته نیست و دانش امروزه دانش‌آموزان ده‌ها سال بزرگتر از سن‌ آن‌هاست و باید با به رسمیت شناختن این موضوع، برای آن برنامه‌ریزی کنیم.»

وی در خصوص آشنایی مدیران و معلمان با فناوری نوین، گفت: «باید افکار نوین وارد مدیریت شود. دنیای دیجیتال و فناوری نوین بسیار متفاوت از دنیای آنالوگ است. باید مدیران با فناوری جدید و دنیای دیجیتال آشنا شده و این علم را به معلمان انتقال دهند. در این صورت معلمان با انتقال این مفاهبم به دانش‌آموزان اهداف آموزش را به عرصه ظهور می‌رسانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار