استاد دانشگاه :

نخستین ریشه بدحجابی در جامعه تضاد بین روابط خانواده و فرزند است

خبرگزاری پانا : استاد دانشگاه گفت : نخستین ریشه بدحجابی در جامعه تضاد بین روابط خانواده و فرزند است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، ابراهیم اندرخورا در همایش حجاب و عفاف كه در این اداره كل برگزار شد با بیان اینكه آموزش و پرورش در هنجار كردن رفتارهای دانش‌آموزان مسئولیت دارد، افزود: نخستین ریشه بدحجابی در جامعه تضاد بین روابط خانواده و فرزند است.

این استاد دانشگاه بیان كرد: قبل از این كه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به مسائل حجاب بپردازیم، باید این موضوع را در خانواده‌ها ریشه‌یابی كنیم.

اندرخورا حجاب را یك موضوع تربیتی دانست و افزود: بحث تربیتی را باید در خانواده‌ها آغاز كنیم.

وی با بیان این كه در خانواده‌ها باید شادابی و معنویت وجود داشته باشد، گفت: خانواده‌هایی كه در آن‌ها شادابی و معنویت وجود نداشته باشد و درگیری‌های بین زن و شوهر باعث می‌شود تا یك خانواده از سلامت روحی دور بماند و دچار چالش‌های اجتماعی شود.

اندرخورا با اشاره به بالا بودن آمار مصرف مواد مخدر در مازندران، افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی در خانواده و مشكلات درون آن باعث افزایش مشكلات اجتماعی در جامعه و همچنین افزایش مصرف مواد مخدر می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح كرد: بیشترین مشكلات حجاب در جامعه مربوط به مقاومت، اختلالات و روابط منفی بین اعضای خانواده و فرزند است.

اندرخورا به تقویت وفاداری در بین اعضای خانواده و زن و مرد اشاره كرد و اظهار داشت: در بعضی از خانواده‌ها اصول اصلی تربیت فرزندان فراموش شده است.

وی تاكید كرد: فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها و آموزش و پرورش تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار