رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گردهمایی مدیران عامل ستاد های دیه:

کمک‌های نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزایش یابد

خبرگزاری پانا: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد امیدواریم به جایی برسیم که حتی یک ریال هم از کمک های دولتی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرف نشده و با افزایش کمک های نیکوکاران به این مطلوب برسیم.

کد مطلب: ۱۴۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای خراسان شمالی ، حجت‌الاسلام نور‌الله قدرتی در گردهمایی مدیران عامل ستاد دیه 12 استان کشور اظهار کرد: ستاد دیه مصداق کار جمعی بوده و فعالیت‌های موثر و مثبت این نهاد مقدس برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه کار در ستاد دیه یک عبادت است، گفت: عبادت تنها امور دینی نبوده بلکه فعالیت در این حوزه نیز در رأس عبادت‌ها قرار دارد.
قدرتی با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به منظور آزادی جرائم غیرعمد اظهار کرد: بانک‌ها در این راستا زمینه‌های پرداخت تسهیلات را فراهم و از سخت‌گیری بی مورد اجتناب کنند.
وی در عین حال بر جلوگیری از وقوع جرم و ورود زندانیان جرائم غیر عمد تاکید کرد و افزود:‌ بایستی در این زمینه با تولید فیلم و انتشار جزوات به ارتقای آگاهی مردم کمک کرد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین به جایگاه مردانگی و مروت در نظام اسلامی به عنوان یک ارزش اشاره کرد و گفت: این ویژگی همواره در آموزه‌های دینی مورد سفارش قرار گرفته است.
وی نسبت به افزایش شعبه‌های شورای حل اختلاف ویژه دیه در استان هم اعلام آمادگی کرد و افزود: بایستی فرهنگ کمک و انفاق برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را در جامعه نهادینه کنیم.
حجت‌الاسلام قدرتی همچنین بر جزیره‌ای عمل کردن برخی از دستگاه‌ها برای کمک به امور خیر و آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد هم تاکید کرد و گفت: لازم است تا در این زمینه ستاد دیه محوریت قرار گرفته و اقدامات در این چارچوب انجام شود.
وی اظهار امیدواری کرد تا برگزاری نشست مدیران عامل ستاد دیه 12 استان کشور در بجنورد باعث خیر و برکت برای آزادی زندانیان غیر عمد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار