کسی که با قرآن دوست باشد انسان موفقی است

مشهد (‌پانا) - معلم دارالقرآن و قاری قرآن کریم تبادکان ‌در حاشیه مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله و سالگرد حاج قاسم سلیمانی در دبستان پروین اعتصامی مشهد گفت‌ رمز موفقیت این است که هر کسی که با قرآن دوست باشد انسان موفقی است. همان طور که خداوند در قرآن و در سوره اسرا می‌فرمایند قرآن کتاب هدایت است و تمام قوم‌ها و انسان‌ها را هدایت می‌کند به سوی رستگاری و کمال؛‌ پس کسی که قرآن بخواند به آیات قرآن مأنوس باشد راه هدایت را پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کسی که با قرآن دوست باشد انسان موفقی است

قاری قرآن کریم حمید حق طلب گفت: طبق احادیث و روایات ما قرآن نور است هر کسی که مسلمان است و این معجزه الهی در دستش است باید به قرآن مأنوس باشد و روزانه آیاتی از قرآن کریم را بخواند و به معنی آن تدبر داشته باشد.

وی در ادامه گفت: بهترین انسان‌ها کسانی هستند که قرآن می‌خوانند و به آن عمل می‌کنند،موفقیت یک واژه گسترده‌ای است‌؛ کسی موفق خوانده می شود که با قرآن مأنوس باشد خیلی از مشکلات و ناملایمات زندگی دنیوی به دور است یعنی از خطرات دنیا دور می‌شود و به سوی نور و قرب الهی نزدیک می‌شود این باعث می‌شود که در زندگی امروزی آرامش داشته باشیم.ارامشی که انسان در زندگی می‌تواند داشته باشد عمل کردن به آیات قرآنی است‌.

حق طلب عنوان کرد : قبل از اینکه به نوجوان‌ها و جوان‌ها توصیه کنم اول به پدر و مادرهایشان توصیه می‌کنم طبق روایات که پیامبرگرامی می‌فرمایند: اسم نیکو برای بچه هایتان انتخاب کنید چون قرار است بعد با این اسم صدا زده بشوند و دوم اینکه قرآن یاد بدهید و ادب.

وی عنوان کرد: ما که نمی‌توانیم به بچه‌ها نصیحت کنیم ما می‌گوییم نصیحت ، پند و موعظه نیست بلکه عمل ماست بچه‌ها اعمال و کردار ما را می‌بینند ومثل یک آینه تکرار می‌کنند. پس بهتر است که اول از خودمان شروع کنیم.

وی در پایان گفت: مسائل دنیوی که امروزه ما با آن مواجه شده‌ایم و می‌بینیم انحرافاتی که در فضای مجازی است و دشمن هم اینقدر قوی کار می‌کند تنها بستری که می‌توانیم بچه‌ها را به راه درست هدایت کنیم گره زدن خودمان و فرزندانمان به قرآن و اهل بیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار