همزمان با روز زن و مادر؛

نشان ملی مادری رونمایی شد

تهران (پانا) - همزمان با تولد مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، طی مراسمی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) از «نشان ملی مادری» رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نشان ملی مادری رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و نماینده ولی فقیه در استان قم در این مراسم بر اهمیت فرزندآوری در اسلام و همچنین جلوگیری از سقط جنین تاکید کرد.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: سقط‌ جنین به معنی کشتن یک انسان است و باید مردم را از عواقب آن آگاه کرد. تحقیر و بی‌حرمتی که به‌خاطر اندیشه‌های بسیار سخیف نسبت به دختران در عصر جاهلیت می‌شد امروز هم در جاهلیت مدرن نسبت به دختران و پسران اعمال می‌شود و عده ای با ناآگاهی قبل از ولادت آن‌ها را سقط می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: یکی از مصادیق خیر کثیر همین بحث فرزندآوری و جمعیت است که اهمیتش از بسیاری از کارهای خیر دیگر بیشتر است.

سیدمصطفی سیدهاشمی، رئیس هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد نیز گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دور جدید فعالیت‌هایش با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نیاز جامعه، عمده اقدامات خود را بر دو موضوع جمعیت و خانواده متمرکز کرده و پویش‌ها و کارویژه‌های متنوع و متعددی را در این حوزه‌ها تعریف و با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا و عملیاتی کرده است.

در ادامه، حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز اظهار کرد: ما در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح اعطای نشان ملی مادری را با هدف حمایت از مادران فعال و موثر با سطح اثر ملی در حوزه جمعیت و خانواده تعریف کرده‌ایم و اولین نشان ملی مادری به خانم دکتر سیمین رودی که مسوول مجموعه نفس(نجات فرزندان سقط) در استان خراسان رضوی و شهر نیشابور هستند اعطا می‌شود.

علیان‌زادگان افزود: دکتر رودی در مجموعه نفس در زمینه جلوگیری از سقط جنین فعالیت می‌کنند و تاکنون موفق شده‌اند بیش از ۳۴۰ زن باردار را که قصد سقط جنین داشته‌اند منصرف نمایند تا فرزندشان به دنیا بیاید و موهبت مادرشدن را تجربه کنند.

در ادامه این مراسم، اولین نشان ملی مادری توسط تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر به دکتر سیمین رودی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار