معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

‌افزایش 250 هزار نفری دانش‌آموزان هنرستانی در دولت سیزدهم

توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با مشارکت صنایع و اتحادیه‌ها به‌منظور تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات ضروری است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد دانش‌آموزان هنرستانی بیش از ۲۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است تاکید کرد این مهم در راستای تاکید مقام معظم رهبری در توسعه آموزش‌های مهارتی رقم خورده است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
‌افزایش 250 هزار نفری دانش‌آموزان هنرستانی در دولت سیزدهم

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی‌‌ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: رمز پیشرفت کشور توجه به آموزش و پرورش است و آینده کشور در نظام تعلیم و تربیت رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین، بیان کرد‌: همه دستگاه‌ها مکلف به مشارکت با آموزش و پرورش در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین هستند و اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم باید به معلم که عامل اصلی آن است توجه کرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اشاره به نقش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی انسانی ماهر، تصریح کرد: امروز صنعت و مشاغل نیازمند نیروی کار ماهر است، با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها می‌توان این نیرو را تامین کرد.

وی یکی از رویکر‌دهای معاونت آموزش متوسطه را استفاده از ظرفیت هنرستان‌های جوار کارخانجات عنوان کرد و گفت: به منظور تربیت نیروی کار ماهر متناسب با نیاز بازار کار، توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با مشارکت صنایع و اتحادیه‌ها به منظور تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات ضروری است.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به افزایش جمعیت هنرجویان هنرستانی، افزود: در دولت سیزدهم تعداد دانش‌آموزان هنرستانی بیش از ۲۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است که این مهم در راستای تاکید مقام معظم رهبری در توسعه آموزش‌های مهارتی رقم خورده است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان و مناطق، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش می‌توان با مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در جهت ارتقای جایگاه و توسعه نظام تعلیم و تربیت تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار