بیش از ۳۷ هزار روستا هدف برگزاری جام یاریگران زندگی

تهران (پانا) - مسابقات ورزشی ویژه خانه‌های ورزش روستایی و عشایری سراسر کشور با عنوان جام یاریگران زندگی در روستا با همکاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۷ هزار روستا هدف برگزاری جام یاریگران زندگی

‌به گزارش‌ پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست هماهنگی جام یاریگران زندگی با حضور مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های همکار و فدراسیون‌های مرتبط در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری در این نشست گفت: بیش از هشت هزار خانه ورزش روستایی در کشور وجود دارد که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر قصد داریم از ظرفیت این فضاهای ورزشی برای ترغیب و تشویق جامعه روستایی به ورزش و فعالیت بدنی سلامت محور استفاده کنیم.

‌شهرام عظیمی افزود: در جام یاریگران اهالی روستاها می‌توانند از طریق خانه‌های ورزش روستایی مستقر در روستای خود یا روستاهای اطراف در این رقابت سراسری که شامل چهار رشته ورزشی شطرنج، تنیس روی میز، دو و میدانی و دارت است شرکت کنند. این جام در چهار سطح روستا، شهرستان، استان و ملی برگزار می‌شود و حضور گروه‌های سنی مختلف در این مسابقات آزاد است.

‌رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی نیز در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر که از سال ۱۳۹۲ تا به امروز اجرایی شده است، گفت: جام یاریگران با هدف تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ورزش و در حوزه اقدامات پیشگیرانه ویژه روستائیان و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.

‌علیرضا پسندیده تاکید کرد: رشته‌های انتخاب شده در این رقابت از ویژگی‌هایی مانند یادگیری آسان، تجهیزات کم هزینه، امکان حضور گروه‌های سنی مختلف و حضور حداکثری جامعه هدف برخوردار هستند و امیدواریم با همکاری فدراسیونهای مربوطه و دستگاه‌های همکار بتوانیم به اهداف مد نظر در این مسابقات برسیم.

‌وزارت ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، سازمان بسیح عشایری کشور، فدراسیونهای ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی، دو و میدانی، شطرنج، تنیس روی میز و انجمن‌های ورزشی و سازمان بسیج ورزشکاران از جمله دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و همکار در نخستین دوره جام یاریگران زندگی هستند.

‌پیش از این نیز نشست هماهنگی جام یاریگران و بررسی شرایط همکاری و تعامل حوزه ورزش روستایی و عشایری با بسیح عشایری نیز با حضور احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و شهرام عظیمی سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری در محل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

در این جلسه موارد همکاری مشترک دو نهاد به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای توسعه ورزش روستایی و عشایری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار