رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان شرقی:

بیداری و هوشیاری در تربیت فرزندانمان وظیفه اصلی در عصر جنگ رسانه است

اسکو (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان شرقی اصلی‌ترین وظیفه متولیان تربیتی در عصر رسانه را بیداری و هوشیاری در امر تربیت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بیداری و هوشیاری در تربیت فرزندانمان وظیفه اصلی در عصر جنگ رسانه است

معصومه مختاری در دوره توانمندسازی مربیان سازمان دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با اشاره به ایفای نقش کلیدی معلم در تربیت اجتماعی دانش آموزان، گفت: مهارت های اجتماعی و تربیتی نیاز مبرم جامعه است تا فردی تربیت یافته در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وارد جامعه شود.

رییس سازمان دانش آموزی استان افزود: فرزندان ما تاثیرپذیری زیادی از مربیان و معلمان دارند. وظیفه خانواده ها در مقابل پرورش فرزندانشان مهم تر است و اگر آموزش در حد بالا باشد اما تربیت به درستی شکل نگیرد، بی فایده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه نشاط و شادابی از اهداف مهم تربیتی سازمان دانش آموزی است و به تعبیر رهبری باید برنامه های پرورشی به کف مدارس وارد شود تا موثر واقع شود.

مختاری گفت: آموزش صحیح مانع بروز آسیب می شود و این مهارت ها از طریق آموزش های تشکیلاتی به بهترین نحو قابل اجرا است و این انگیزه در وهله اول باید در معلمان و خانواده ها ایجاد شود تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: ذهنیت ما باید پیش‌برنده کار باشد و در اهداف تربیتی کوتاهی نکنیم و هرگونه کم کاری در این حوزه آسیب است. چرا که در بمباران رسانه ای هستیم باید خودمان را ارتقا دهیم و اطلاعاتمان را بالا ببریم تا هم خود و هم فرزندانمان را از آسیب حفظ کنیم.

مختاری گفت: به دانش آموزان در مدرسه مسئولیت دهید و آنها را پای کار بیاورید تا دانش آموز در خود اعتماد به نفس را حس کند و مشارکت را بیاموزد.

وی به هدف مهم برنامه فراگیر پرورشی یعنی هویت اشاره کرده و گفت: اردو یکی از برنامه هایی است که دانش آموزان در آن مهارت های زندگی را به خوبی می آموزند.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی قادری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار