مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش در قرچک:

آموزش‌و‌پرورش مورد اعتمادترین نهاد در خانواده‌ است

قرچک (پانا) - مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد آموزش‌و‌پرورش مورد اعتمادترین نهاد در خانواده‌ است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش مورد اعتمادترین نهاد در خانواده‌ است

حامد صبوری، مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در همایش جهاد تبیین ویژه معاونین و مربیان تربیتی مدارس شهرستان‌ قرچک اظهار کرد: در آستانه سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و ایام شهادت سید رضی موسوی، یاد و نام تمامی شهدایی که برای ایران جان‌فشانی کردند و امام شهدا را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه در سال ۸۸ بر این کشور تحمیل شد بساط یک فتنه بزرگ را رقم زد، علاوه بر این موجب آگاهی، بصیرت‌افزایی و شناخت مسیر حق و باطل شد و این امر زمینه شناخت دسیسه‌های‌ دیگر دشمن را برای ما تسهیل کرد.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به آیه دوم سوره عنکبوت تشریح کرد: با توجه به اینکه هیچ انسانی بدون امتحان در این عالم زندگی نکرده است گاهی انسان به نقص در اموال و انفس، گاهی به زیادی ثمرات و نعمات حتی به عدم شناخت مسیر حق و باطل آزموده می‌شود همچنین در قرآن از فتنه بعنوان نوعی آزمایش و امتحان نام برده است.

صبوری لزوم سربلندی در فتنه‌ها را اخلاص واقعی و گوش به فرمان‌بودن ولی‌فقیه دانست و افزود: در هنگام فتنه شعار بی‌‌عمل ملاک نیست بلکه مرد میدان و بصیر لازم است، خیلی ها می‌ترسند از اینکه حرفی بزند و از حق دفاع کنند و در مقابل آنها تعدادی به تحریک موضوع می‌پردازند عده‌ای که سکوت می‌کنند و از حق پیروی نمی‌کنند اگر گناهشان بیشتر از فتنه گرها نباشد کمتر نیست‌.

وی در خصوص سخن رهبر معظم انقلاب که ما به قله نزدیک شده‌ایم، ادامه داد: حال که دشمن در تلاش است تا تفکر و ایدئولوژی که بر مبنای اسلام است جهانی شود آشکار است که با دور کردن جوانان از آرمان‌های انقلاب می‌خواهد که به آن هدف اصلی خود برسد، بنابراین ما به قله نزدیک شده‌ایم و هرگز نباید دلسرد شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف اصلی دشمن ناامید‌سازی در جامعه است، اذعان کرد: دشمن می‌خواهد با ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن جامعه و زیرسوال بردن آرمان‌های انقلاب جوانان و نوجوانان را از انقلاب دلسرد کند. ابزار مقابله با این جریان آگاه‌سازی و ارتقای دانش جامعه است که به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین از مهمترین امور است.

در ادامه صبوری خطاب به معاونان پرورشی عنوان کرد: معاونان و مربیان پرورشی علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده، نقش اصلی را در جهاد تبیین بر عهده دارد؛ لذا باید خود را به سلاح دانش و بصیرت مجهز کنیم و نسبت به نقشه‌‌های دشمن آگاهی داشته باشیم تا در این مسیر دانش‌آموزان را هدایت کنیم.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و‌پرورش در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مورد اعتماد ترین نهاد‌ها در خانواده آموزش و پرورش است به همین دلیل است که دشمن این نهاد را مورد هدف قرار گرفته و با شایعه پراکنی های پی‌درپی در شبکه‌های اجتماعی بدنبال ناامید کردن جوانان است حال که نقشه دشمن آشکار شده است باید با برنامه‌ریزی درست و اقدام به تبیین مسائل را در مدارس و دانشگاه‌ها روشنگری کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز، هستی‌فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار