فرماندار خوسف:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات اشتغال را تسهیل کنند

‌بیرجند (پانا) - فرماندار نهبندان با اشاره به تعهد سه برابری اشتغال در سال جاری نسبت به جمعیت شهرستان خوسف گفت‌ بانک‌های عامل باید درخصوص تضامین شرایط آسان‌تری را اتخاذ و شرایط اخذ وام را تسهیل کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بانک‌ها پرداخت تسهیلات اشتغال را تسهیل کنند

‌سیدعلی حسینی در کمیته اشتغال شهرستان اظهار داشت: اشتغال، یکی از مهمترین موضوعات است که در شهرستان پیگیر آن هستیم.

فرماندار خوسف کسب رتبه اول اشتغال در سال گذشته توسط شهرستان خوسف را نشان از ظرفیت‌ها و تلاش‌های انجام شده در این راستا دانست و خواستار تدوام فعالیت‌ها در این خصوص شد.

وی با اشاره به تعهد سه برابری اشتغال در سال جاری نسبت به جمعیت شهرستان اظهار کرد: این میزان تعهد حکایت از پتانسیل‌های اشتغالزایی شهرستان است.

وی از شهرستان خوسف به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: درصدد فراهم‌سازی بستر و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در شهرستان هستیم.

حسینی به محیط کسب و کار به عنوان شاخصه‌ای برای توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شاخص مولفه‌هایی نظیر امنیت، تسهیل‌گری و سرعت راه‌اندازی مشاغل، پرداخت تسهیلات، عدم فساد اداری و مالی دخیل هستند و شهرستان خوسف در همه این حوزه‌ها سرآمد است.

رئیس کمیته اشتغال شهرستان خوسف با اشاره به توجه ویژه دولت در احیای واحدهای راکد افزود: احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی یکی از شاخص‌های ارزیابی شهرستان و مدیران خواهد بود.

حسینی با تبیین تبعات رکود واحدهای تولیدی یادآور شد: فارغ از مسئولیت‌های کاری و اداری در قبال این واحدها، باید با توجه به دغدغه‌های انسانی در راستای احیای این واحدها بکوشیم.

فرماندار خوسف از تشکیل هفتگی جلسه کمیته اشتغال در سه‌شنبه‌های هر هفته خبر داد و افزود: بانک‌های عامل باید در خصوص تضامین شرایط آسان‌تری را اتخاذ و شرایط اخذ وام را تسهیل کنند.

وی با بیان لزوم تسریع در مکاتبات اداری، بر پیگیری‌های مکرر و دغدغه‌مندی مسئولان در راستای توسعه شهرستان تاکید کرد.

دبیر کمیته اشتغال خوسف در این جلسه گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان 897 نفر بوده است که پیشرفت آن تاکنون با ثبت 703 ایجاد اشتغال به ۷۸ درصد رسیده است.

‌بررسی و ارائه گزارش مربوط به ثبت اشتغال در سامانه رصد‌، بررسی گزارش عملکرد نظارت و میزان تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی و گزارش میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا و نهضت احیا توسط بنیاد برکت‌، بنیاد علوی و بسیج سازندگی شهرستان از جمله دستور‌کارهای این جلسه کمیته اشتغال شهرستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار