در گفت‌وگو با پانا

تئاتر امروز دیگر در سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی نیست

تهران (پانا) - بازیگر نمایش «مهندس واشینگ کلوز» می‌گوید مشکلات اقتصادی دلیل واضحی است تا تئاتر کم طرفدار باشد و در سبد فرهنگی بسیاری از خانواده‌ها وجود نداشته باشد. این اتفاق متاسفانه باعث می‌شود تا بسیاری از آثار فاخر و هنرمندانه تئاتر دیده نشوند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر امروز دیگر در سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی نیست

غزاله خوش سیما، بازیگر نمایش مهندس واشینگ کلوز در گفت‌وگو با پانا گفت: «نمایش مهندس واشینگ کلوز با یک شیوه اجرایی انتزاعی و در عین حال بازی‌های رئالیستی و کاملا واقعگرایانه روی صحنه رفته است. یک شیوه اجرایی جدید که شاید تا به امروز کمتر دیده شده و خوشبختانه مخاطب نیز ارتباط خوبی با آن برقرار کرده است.»

وی ادامه داد: «این نمایش در تلاش است تا یک چرایی را در ذهن مخاطب ایجاد کند؛ چرا هیچ کس در جایگاه درست خودش نیست. برای مثال شخصیت ناشر را که من بازی می‌کنم، یک شخصیت کاملا کاسب است و در جایگاه درست خودش قرار ندارد. علاوه براین، دفاع از جایگاه زنان و جایگاه هنرمندان موضوعات دیگری است که نمایش آن‌هارا دنبال خواهد کرد.»

این هنرمند سینما و تئاتر عنوان کرد: «هنرمندان بسیاری را داریم که متاسفانه و بنابر شرایط گوناگون به حق هنری خود نرسیده‌اند و برای امرار معاش در شغل دیگری مشغول به کار هستند و به نوعی هنرشان به پایان رسیده است.»

وی افزود: «بر این باورم که مهندس واشینگ کلوز به حال و هوای شخصی‌ام و حال و هوای اطرافیانم که از هنرمندان بودند نزدیک بود؛ افرادی که هنرمند هستند و توان ارائه هنرشان را ندارند. علاوه براین اگر بیشتر و جزئی‌تر به جامعه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد اکثریت جامع مردم در جایگاه درست خود از نظر شغلی و اجتماعی قرار ندارند.»

غزاله خوش سیما در پایان تاکید کرد: موانع بسیاری سر راه اجرای یک اثر نمایشی است مشکلات اقتصادی نیز دلیل واضحی است تا تئاتر کم طرفدار باشد و در سبد فرهنگی بسیاری از خانواده‌ها وجود نداشته باشد. این اتفاق متاسفانه باعث می‌شود تا بسیاری از آثار فاخر و هنرمندانه تئاتر دیده نشوند.»

ملیکا افسری راد دیگر بازیگر این نمایش نیز گفت: «این نمایش در تلاش است سختی و فشاری که از سمت جامعه و خانواده بر یک شخص وارد می‌شود و هیچگونه درکی از سمت هیچ یک از اطرافیان وجود ندارد را به نمایش بگذارد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم اکثریت مخاطبین با شیوه اجرایی جدیدی که در این نمایش داشتیم توانستند ارتباط برقرار کنند و به خوبی دیالوگ‌ها را درک کنند.»

این هنرمند تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: «در این نمایش نقش دختر نوجوانی را دارم که تنها دغدغه ذهنی و شخصی خود را مد نظر دارد و نمی‌داند که این دغدغه‌ها می‌تواند چه فشاری را متحمل اعضای خانواده و یا والدین او شود.»

وی افزود: «نمایش در کلیت پیام حمایت از بانوان را به مخاطب خود می‌رساند؛ فشارهای گوناگونی که متاسفانه تنها روی دوش یک نفر است و او تا جایی که توان دارد آن‌هارا دریافت می‌کند اما متاسفانه در یک نقطه زمانی دیگر امکان ادامه این مسیر و این روش برای او ممکن نیست.»

ملیکا افسری راد در پایان خاطرنشان کرد: «متاسفانه تجربه شخصی من در این برهه نشان داده که تئاتر از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیازمند حمایت و توجه بیشتر است. امیدوارم مخاطبین به سالن‌های نمایش بیاییند و همه نمایش‌ها را تماشا کنند و نظرات خود را به ما بگویند و ما را در مسیر بهتر شدن راهنمایی و یاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار