گذری بر زندگی شهید معلم عباس انصاف‌جو

اراک (پانا) - شهید عباس انصاف‌جو دبیر مدارس مقطع راهنمایی روستاهای اراک بود که به مدت هفت در جبهه حضور یافت و سرانجام به شهادت رسید.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی شهید معلم عباس انصاف‌جو

شهید عباس انصاف‌جو متولد هشتم اسفند ماه ۱۳۴۱ بود و در مدارس راهنمایی روستاهای اراک به دانش‌آموزان تعلیم می‌داد و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و ۷ ماه در جبهه‌ حق علیه باطل جنگید و در منطقه فاو ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

برادر بزرگ‌ترش عنوان کرد: عبّاس در خانواده‌ای مؤمن و معتقد به دنیا آمد و از آنجا که خانواده‌ام به شهر گناباد خراسان مهاجرت کردند، برادرم دوره ابتدایی و راهنمایی را در گناباد گذراند، با شروع جنبش بزرگ مردم و جریان انقلاب اسلامی به اراک آمدیم.

وی ادامه داد: برادر شهیدم با توجّه به تربیت خانوادگی و روحیه اعتقادی خود، در دوره دبیرستان دل به انقلاب سپرد، به موج‌های خروشان تظاهرات مردمی علیه حکومت پهلوی پیوست و در پایگاه مبارزاتی مسجد مرحوم حاج محمد ابراهیم اراک، پا به پای دیگر مردم این دیار مبارزه کرد و با شرکت پیگیر در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی، دین خود را به این حرکت بزرگ ادا کرد.

بعد از انقلاب، مجال آن بود تا شهید با پشتوانه‌ فکری و عقیدتی خود، نه به عنوان پیشه و معاش، بلکه عشق و شور آموختن، معلمی و ورود به آموزش و پرورش را انتخاب کند و پس از ورود به حوزه علمیه در سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲ و آموزش علوم حوزوی به شوق آموختن، به تدریس دروس دینی، قرآن و عربی در مدارس روستاهای ویسمه، قاسم آباد و کارچان پرداخت.

معلم جوانی که در دوره‌ نوجوانی و حریم اعتقاد و آگاهی‌های دینی‌اش، اینجا و آنجا و حتی در جبهه‌های جنگ «آشیخ عباس» نامیده می‌شد و همزمان با تدریس در مدارس راهنمایی، با قبولی در آزمون ورودیی پا به دانشگاه آزاد اسلامی نهاد و رشته الهیات مجال دیگری بود تا او باورهای دینی شاگردانش را در مدرسه راهنمایی ویسمه، محکم‌تر بنیان کند.

امّا جنگ تحمیلی، جنگِ بعثی‌ها با نارنج و شکوفه‌های ترنج، جنگ تانک‌ها و گلوله‌های عراقی با تن‌ها و چشم‌های شوق و امید و ایمان، همه هوش و فکر وی را متوجّه مردانی کرد که در جبهه به رویارویی با جنایت و جنون رفته بودند و بدین گونه بعد از بدرود با پدر و مادر، برادران و خواهرش، شهر و آشنایان و شاگردانش، پا به رکاب نبرد نهاد و این هنگامی بود که این معلم شهید، سومین سال تحصیل خود را در دانشگاه آزاد اسلامی سپری می‌کرد.

چندین ماه در جبهه‌های جنوب، همراه دیگر برادران رزمنده‌اش، مؤمنانه بر ماشه‌ی تفنگ فشرد تا اینکه در عملیات والفجر هشت منطقه فاو مفقود شد و ۱۰ سال بعد، چشم منتظر مادر، پدر، خانواده و دوستانش تفحص شد و در گلزار شهدای اراک به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار