حواشی اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان؛

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شمع 20 سالگی خود را فوت کرد

خبرگزاری پانا: بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجان صبح امروز با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، این مراسم با حضور علی مرادخانی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، علی محمد آزاد استاندار همدان، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا قاسمی فرزاد معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و هنرمندان خارجی و داخلی برگزار شد.

مراسم اختتامیه در ابتدا با خیرمقدم سید عباس سجادی مجری برنامه آغاز شد.
شهرام کرمی دبیر جشنواره بیستم اولین سخنران این مراسم بود که ضمن ارائه گزارش عملکرد جشنواره ابراز امیداوری کرد جشنواره در سالهای بعد بهتر از قبل برگزار شود.
خیرمقدم به میهمانان خارجی برنامه بعدی بود که اجرا شد.
گزارش تصویری برگزاری جشنواره بیستم در همدان برنامه بعدی بود که میهمانان شاهد اجرای آن بودند.
باز هم همچون سال گذشته تعداد صندلی ها پاسخگوی میهمانان نبود و تعدادی از هنرمندان ایستاده این مراسم را نظاره گر شدند.
خسرو بیات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سخنران بعدی بود که صحبت های خود را به ارائه گزارشی کوتاه مختصر کرد که طبق این گزارش 150 هزار نفر از برنامه های جشنواره استقبال کردند.
حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در جریان این مراسم تقدیر شد و گفت: حرفی برای گفتن ندارم اما امیدوارم شایسته محبت همگان باشم.
پس از تقدیر و تجلیل از این بازیگر پیشکسوت نوبت به اهدای جوایز در بخش خیابانی، نمایشنامه نویسی، ویژه همدان و خردسال رسید.
به هنگام تجلیل از بازیگران سندرومی نمایش خیابانی " افسانه دشت بی باران" همه میهمانان به احترام آنها قیام کردند و به تشویق آنها پرداختند، در این میان اشک از چشمان پرستو گلستانی بازیگر تئاتر سینما، تئاتر و تلویزیون جاری شد و با حضور در جمع این گروه از آنها تقدیر و تشکر کرد.
استاندار همدان در این مراسم دقایقی کوتاه سخنرانی کرد و از هنرمندان تئاتر خواست که در ساخت آثار کودک و نوجوان به شعار کودک و خانواده توجه کنند.
چهار نفر از داوران کودک و نوجوان با اعلام بیانیه خود نمایش های برگزیده را معرفی کردند.
اجرای نمایش پانتومیم به کارگردانی و بازی حمید کاظمی تنها برنامه جنبی مراسم اختتامیه بود که اجرا شد.
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت اعتراض جمع حاضر و هنرمندان تنها به قرائت پیام وزیر ارشاد بسنده کرد و از سخنرانی صرف نظر کرد.
اهدای جوایز نمایش های برگزیده بخش کودک یکی از مهمرتین آیتم های مراسم بود که هنرمندان در انتظار آن بودند و با اعلام نتایج تمام هیجان و شادی خود در طول یکسال وقفه ایجاد شده بین جشنواره تخلیه کردند.
مجری برنامه در قسمتی از برگزیدگان در خواست کرد که به علت کمبود وقت به روی صحنه حاضر نشوند که با نارضایتی جمع حاضر شد و همه برگزیدگان برای دریافت جوایز خود به روی سن رفتند.
آثار بخش کودک به سختی داوری شد
رضا فیاضی داور بخش کودک با پااین اعلام نتایج بخش کودک گفت: متأسفانه آثار در این بخش آنقدر رضایت بخش نبود که با شهامت و به آسانی بتوانیم آنها را انتخاب کنیم و آثار به سختی داوری شد.
این پیشکسوت عرصه تئاتر اضافه کرد: از هنرمندان تمنا دارم که از نظرات بزرگترهای تئاتر برای رشد آثار استفاده کننند چراکه ما فرهنگ، اساتید و امکانات خوبی در تئاتر داریم و باید این را در نشر بگیریم که خروجی جشنواره با این همه هزینه چیست.
پس از سخنان رضا فیاضی از برگزیدگان بخش نوجوان نیز تقیر به عمل آمد و جوایز به آنها اهدا شد.
تئاتر همدان در جشنواره بیستم سهم بالایی در کسب جوایز داست که این موضوع نشان می دهد که تئاتر استان همدان رو به سوی پیشرفت دارد.
با پایان مراسم بازار عکس یادگاری، مصاحبه مطبوعات با برگزیدگان و تبریک ها داغ شد.
میهمانان پس از شش روز حضور در همدان با برگزاری مراسم اختتامیه آماده کار برای حضور در جشنواره بعدی می کنند.
بجشنواره تئاتر کودک و نوجوان شمع بیست سالگی خود را فوت کرد و پا به دنیای 21 سالگی گذاشت.
خبرنگار پانا: فرشته اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار