مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد:

افراد گمنام پژوهش‌ها و اختراعات خارق العاده جهانی خلق می‌کنند

مشهد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد اظهار کرد افراد گمنام پژوهش ها و اختراعات خارق العاده انجام‌ خلق می‌کنند و در رونمایی از اختراع هم گمنام باقی می‌مانند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
افراد گمنام پژوهش‌ها و اختراعات خارق العاده جهانی خلق می‌کنند

رمضانعلی مسعودی نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد در آیین افتتاحیه دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی و اختتامیه جشن سپاس از افتخارآفرینان نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در راستای حوزه تربیت و یادگیری گفت: شما دانش آموزان عزیز اگر از اول انقلاب اسلامی تا به زمان حال نگاهی بیندازید به رشد علمی کشور متوجه می شوید که ما در همه حوزه های علمی پژوهشی رشد بسیار موثری آن هم توسط شما نوجوانان و جوانان توانمند کشور داشته ایم.

مسعودی نژاد افزود: رشد کشور نه تنها در زمینه علمی پژوهشی بوده بلکه در زمینه های مختلف اعم از نانو، پزشکی، هسته ای، نظامی و ... رشد کرده ایم به طوریکه امروز در رتبه پنجم یا ششم علم فضا در جهان هستیم.

وی ادامه داد: افرادی که در این زمینه ها فعالیت می‌کنند گمنام هستند ، اکثر اقدامات و کارهای این دانشمندان و پژوهشگران که در مرحله آخر رونمایی می شود و به عنوان خبر پخش می شود، کسی از دست اندرکاران و دستان پشت پرده این اختراع رونمایی شده هیچ اطلاعاتی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش در ادامه افزود: اگر در قطعنامه ۵۹۸ و قطعنامه هسته ای دقت کرده باشید ، یک بند مورد توجه است که ذکر شده عدم پژوهش یا عدم تحصیل در رشته های فیزیک اتمی در سطوح بالاتر از دکترا، این یعنی قید کرده بودند که کشور ما به هیچ عنوان نباید دنبال پیشرفت باشد و به نحوی کشور ما را قبضه کرده بودند که امروزه می بینید دانشمندان و پژوهشگران ما این بند را نادیده گرفته و شاهد رشد علمی کشور در انواع رشته های علمی هستیم.

وی تصریح کرد: خدا را شاکر هستم که در کشورمان به قدری دانشمند و پژوهشگر است به طوریکه در پژوهشگاه نطنز از تمام ظرفیت های آنها نتوانستیم استفاده کنیم و پژوهشگاه فردو را هم افتتاح کردیم و باز هم کسی از افراد دخیل در این امور بزرگ و جهانی خبر ندارد و اینها هستند که کشور را نگه می دارند و شما دانش آموزان هستید که برای این کشور در آینده راه های موفقیت بسیاری را کشف می کنید.

مسعودی نژاد در خصوص ترور شهید موسوی بیان کرد: وقتی امروزه می‌بینید سه موشک سنگرشکن که تا سه متر زیر زمین را حفر می کند و سپس منفجر می شود بدانید که ترور این شخصیت چقدر والامقام بوده است.

وی در این باره افزود: تمامی این مدال جنگ های مقاومت که شما می بینید از یمن گرفته تا لبنان، غزه و .. پشتیبانی، تفکر و مهندسی عملیات ها در دست این شهید والامقام سید رضی موسوی بوده است.

دانش آموز خبرنگار:محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار