پیام وزیر آموزش و پرورش به نخستین یادواره شهدای‌ دانش‌آموز استان قزوین

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به مناسبت نخستین یادواره‌۲۷۶ شهید دانش‌آموز استان قزوین به‌‌ویژه شهدای ۷دی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش و پرورش به نخستین یادواره شهدای‌ دانش‌آموز استان قزوین

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام رضامراد صحرایی برای یادواره شهدای ۲۷۶ شهید دانش آموز استان قزوین به شرح زیر است:

«بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

از میان مؤمنان، مردانى‏ هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در‌ انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند. (آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب)

شهدا، رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند و آنچه از شکوه ایمان و رستگاریِ آزاد بودن در سینه پاک روزگارمان جاری است، از برکت نفوس روحانی و حضور آسمانی شهداست.

در تمام جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارد که هویت آن جوامع را شکل می‌دهد، در جامعه اسلامی ایران، فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بنیادی‌ترین ارزش همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. این ارزش مهم در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک اصل محوری، تکلیف مضاعفی را بر دوش متولیان تعلیم و تربیت کشور گذاشته است.

اینک که در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار داریم و پرچم اسلام در گستره گیتی به برکت جا‌ن‌نثاری و فداکاری شهیدان به اهتزاز درآمده و عطر عظمت این دین و آئین الهی فضای جهان را آکنده است، به یقین می‌توان گفت که بیداری اسلامی و حرکت‌های اصیل و آگاهانه‌ای که در اقصی نقاط جهـان صورت می‌گیرد نشات گرفته از اندیشه‌های بلند جوانان غیرتمندی است که جان را بر کف نهاده و حافظ عزت و اقتدار ایران اسلامی بوده و هستند.

بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، تکلیفی است بر دوش همه علی‌الخصوص اصحاب تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ادب تا آن دلاورمردی‌ها را به تاثیرگذارترین زبان که همانا زبان هنر و ادب است بازگو نمایند.

‌برگزاری نخستین"یادواره شهدای دانش آموز استان، به‌ویژه شهدای ۷دی، در کهن‌شهر قزوین پایتخت خوشنویسی ایران و شهر شهیدان رجایی، بابایی، لشکری و ابوترابی که با اهدای ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی برگی زرّین در کتاب ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس ثبت کرده‌اند، بیعتی دیگر با آرمان‌های بلند شهیدان خواهد بود.

اینجانب ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران و همکاران ارزشمندم در استان قزوین، در برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز استان، به ویژه شهدای ۷دی قزوین تاکید می‌کنم همه ما می‌باید با‌هم هم‌پیمان شویم تا با پرورش دانش‌آموزانی با بصیرت، تلاشگر و آینده‌دار نقش خود را همچون گذشته ایفا کرده و نگذاریم شناسنامه این مرز و بوم به دست فراموشی سپرده شود.

به وجود چنین اسطوره‌هایی افتخار می‌‌کنیم و برخود می‌بالیم و آرمان‌های شهیدان را همواره چراغ راه خویش قرار می‌‌دهیم.

از خداوند منان تداوم توفیقات شما عزیزان را در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و پیروی از تدابیر و منویات امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، در خدمت به فرهنگ غنی شهادت و ایثار خواستارم و امیدوارم که رضایت و شفاعت شهدا توشه آخرتمان شود. ان‌شاءالله.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار