عمویی در گفت‌وگو با پانا :

موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا باید در مجلس مورد بررسی قرارگیرد

امضای این موافقت‌نامه زمینه رشد تجارت خارجی کشور را فراهم می‌کند/ در منطقه اوراسیا تجارتی حدود ۴۰۰ میلیون دلار در جریان است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا باید در مجلس مورد بررسی قرارگیرد، گفت ما در مجلس آمادگی داریم که در اسرع وقت چنانچه این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود، مورد بررسی قرار دهیم.

کد مطلب: ۱۴۳۵۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا باید در مجلس مورد بررسی قرارگیرد

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با پانا در خصوص امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا، اظهار کرد: «امروز موافقت‌نامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهر سن پترزبورگ امضا شد و بر اساس آن تجارت، صادرات و واردات، ۸۷ درصد از انواع کالاها با تعرفه صفر بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای این اتحادیه اقتصادی صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «از جهاتی امضای این موافقت‌نامه فرصتی برای بازار محصولات است. ما پیش از این هم یک قرارداد تعرفه ترجیحی با این اتحادیه داشتیم که در حال حاضر این قرارداد را ارتقا دادیم. این موضوع باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد. ما در مجلس آمادگی داریم که در اسرع وقت چنانچه این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود، مورد بررسی قرار دهیم.»

وی بیان کرد: «در منطقه اوراسیا تجارتی حدود ۴۰۰ میلیون دلار در جریان است. ایران می‌تواند سهم بیشتری در تجارت با این منطقه داشته باشد. کمااینکه با امضا موافقت‌نامه قبلی که تعرفه ترجیحی بود، ایران جهشی را در صادرات خود به این منطقه شاهد بود.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: «در عین حال یکی از ملاحظات این قرارداد ها بررسی لیست منفی است، برخی کالاهایی که تولیدشان در داخل مهم است، روندشان آسیب نبیند که در مجلس شورای اسلامی به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما فکر می‌کنیم امضای این موافقت‌نامه زمینه رشد را در تجارت خارجی کشور فراهم می‌کند. امیدواریم تجار ایرانی از فرصت‌هایی که این موافقت‌نامه ایجاد خواهد کرد، برای تجارت بیشتر با منطقه اوراسیا استفاده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار