رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

دانش‌آموزان باید صاحب کوله‌باری بزرگ از جهت‌دهی، هدفمندی و چشم‌انداز باشند

تهران (پانا) - آئین افتتاحیه دوره توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی مدارس استعدادهای درخشان صبح امروز، ۴ دی ۱۴۰۲ در‌ محل اردوگاه شهید‌باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید صاحب کوله‌باری بزرگ از جهت‌دهی، هدفمندی و چشم‌انداز باشند

‌الهام یاوری در این مراسم با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید گفت: براساس کلام خداوند متعال رمز شکوفایی در چند چیز است؛ صبر در لایه‌های مختلف اجتماعی و ایجاد ارتباط برای تشکیل یک شبکه منسجم و هدفمند برای اینکه معارف اهل بیت را با هم تبادل کنیم، همچنین اجازه ندهیم ناامیدی و خستگی وارد فضای کاری ما شود و بتوانیم نیازها را نیز بشناسیم.

وی افزود: علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، تقوای الهی پیشه کردن اصلی‌ترین موضوعی است که همانند چتری بزرگ روی توصیه‌های گفته شده قرار داد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در مدارس سمپاد همه هم و غم ما این است که نگاه دانش‌آموزان را به مسائل تغییر دهیم، به‌نحوی که فقط به فکر لذت‌های دنیوی نباشند چرا که وجود این نوع از فضای ذهنی باعث می‌شود افسردگی و رخوت در بین دانش‌آموزان ترویج‌ پیدا کند.

یاوری افزود: شاید لذت‌های دنیوی برای کسانی که سقف فکری خیلی کوتاهی دارند، راضی‌کننده باشد اما برای افراد باهوش اینطور نیست، به همین جهت نیاز است که کوله‌باری بزرگ از جهت‌دهی، هدفمندی و چشم‌انداز را داشت.

وی اضافه کرد: اگر چنین نباشد، قطعا زندگی خسته‌کننده خواهد بود.‌

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر‌ با توجه تبلیغات گسترده شبکه‌های گوناگون خارجی، برای انتقال مفاهیم، گاهی اوقات در فشار قرار می‌گیریم، اما به همین دلیل باید بیشتر تلاش کرد. مطمئن باشید که با مجاهدت‌های شما تمامی اهداف مورد نظر تحقق می‌یابد.

یاوری در پایان تاکید کرد: چالش‌های بسیاری وجود دارد که باید ذره ذره این چالش‌ها را از بین برد و در پی برطرف کردن برخی ضعف‌های موجود باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار