سید حسین حسینی

امیرحسین، قهرمان زندگی‌بخش

فوتبالیست بود و نوجوان، با دنیایی پر از آرزو، امید و انگیزه. هر بار که در زمین پا به توپ می‌شد مانند خیلی همسن و سال‌هایش در اندیشه پیشرفت و پیوستن به تیم‌های بزرگ بود.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
امیرحسین، قهرمان زندگی‌بخش

خدا را چه دیدی، چه بسا که اگر آن روز خودروی شوتی با آن سرعت بالا با آنها برخورد نمی کرد، این اتقاق های خوب هم در آینده برای امیرحسین کوچی می افتاد. ولی دست تقدیر، موفقیت و افتخارآفرینی او را از راه دیگری رقم زده بود.

در هنگامه ای که همه خود را برای شادی های شب یلدا آماده می کردند، با رضایت خانواده، مادر و بستگان و در حالی که پدر و دختر خانواده روی تخت بیمارستان هنوز چشمانشان را باز نکرده بودند، اعضای بدن امیرحسین که روزی گرمابخش زمین فوتبال بود، حالا به زندگی چندین نفر جان می بخشد، امیرحسین حالا خیلی زودتر از آن چه فکر می کرد به یک پهلوان و قهرمان تبدیل می شود.

او در میانه اندوه خانواده، دوستان و هم تیمی هایش در خاک آرام می گیرد تا چند نفر، چند خانواده که مدت ها با همه تشویش ها در انتظار پیوند بودند به زندگی برگردند. این تصمیم و اقدام آن قدر تحسین برانگیز بود که به گفته یکی از نزدیکان امیرحسین، به محض رضایت برای اهدای عضو، پدر و خواهر امیرحسین هم از شرایط بحرانی خارج شده و چشم هایشان را باز می کنند.

امیرحسین کوچی، نوجوان ١٥ ساله از شهر مود که از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت از خانواده به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، دیروز تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. کلیه و کبد این نوجوان همزمان به آقای ٣٥ ساله و یک کلیه به دختر نوجوان ١٤ ساله که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد. همچنین قرنیه‌های این نوجوان به بانک چشم مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار