‌در دیدار با جمعی از علما، نخبگان و خانواده شهدا در گلستان صورت گرفت؛

تاکید رئیس‌جمهور بر حفظ وحدت و انسجام در کشور

تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با کژی‌ها و فسادها دو وظیفه اصلی نخبگان و علماست

تهران (پانا) - ‌رئیس‌جمهور توجه به توسعه علم و دانش به‌عنوان یکی از زمینه‌های مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بر نقش علما، فرهیختگان و نخبگان در این زمینه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید رئیس‌جمهور بر حفظ وحدت و انسجام در کشور

‌سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به گلستان، شامگاه پنجشنبه در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان که در جوار مضجع شریف امامزاده یحیی ابن زید (ع) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه علما و نخبگان نسبت به شناخت جامعه، نیازها و اقتصائات آن و نقش‌آفرینی برای رفع این نیازها، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با کژی‌ها و فسادها را دو وظیفه اصلی این قشر از جامعه برشمرد.

رئیسی توجه به توسعه علم و دانش به عنوان یکی از زمینه‌های مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بر نقش علما، فرهیختگان و نخبگان در این زمینه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین ناظر به برخی نکات مطرح شده از سوی چند تن از چهره‌های برگزیده استان گلستان درباره مسائل و مشکلات این استان، بر توجه ویژه دولت به تخصیص اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی، عدالت‌محوری در تدوین برنامه هفتم توسعه، توجه به فعال‌کردن اقتصاد روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی روستائیان، بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، توجه به گردشگردی به عنوان ظرفیت مهم و محوری استان، لزوم گسترش کتابخانه‌های استان گلستان و توسعه ورزش به عنوان یکی از زمینه‌های مهم برای صیانت از جوانان تاکید کرد.

‌رئیسی در ادامه حفظ وحدت و انسجام در کشور را از ضروریات بسیار مهم برشمرد و با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در این زمینه تاکید کرد: هر کس با عمل، سخن و قلم خود به انسجام و وحدت موجود در کشور لطمه بزند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در راستای اهداف و خواسته‌های دشمنان گام برداشته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به وقایع تلخ و تاسف‌بار غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه زنان و کودکان به رغم مقاومت بی‌نظیر و مثال‌زدنی مردم این منطقه تصریح کرد: جهان اسلام و امت اسلامی همواره آن‌جایی از دشمنان ضربه خورده که وحدت و انسجامش دچار غفلت و آسیب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار