معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد:

۱۰ کودک معلول در یزد به فرزندخواندگی سپرده شدند

یزد (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد عنوان کرد از سال ۹۰ تاکنون ۱۰ کودک بیمار یا معلول در این استان به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ کودک معلول در یزد به فرزندخواندگی سپرده شدند

عباس متولی پور، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد گفت: در سال جاری هم یک کودک بیمار به خانواده متقاضی واگذار شد.

وی بیان کرد: این کودکان دارای معلولیت و بیماری‌های مختلفی از جمله شکاف کام و یا معلولیت از ناحیه پا، معلول جسمی، بیماری قلبی، اوتیسم و غیره بودند.

عباس متولی پور سن واگذاری این کودکان به خانواده های متقاضی را از شیرخوار تا سه سال بیان و تصریح کرد: اکثر زوجین متقاضی، بدون فرزند بودند.

معاون امو اجتماعی سازمان بهزیستی یزد در زمینه واگذاری کودکان به خانواده متقاضی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل و فرم‌های سنجش، خانواده هایی انتخاب می‌شوند که تمکن مالی خوبی داشته باشند و بر اساس مصاحبه اولیه و بررسی های مددکاری و مشاوره فرزندپذیری سعی بر این شده که خانواده هایی انتخاب شوند که شرایط مناسبی از نظر روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

وی گفت: اکنون ۶ کودک بیمار یا دارای معلولیت آماده واگذاری به عنوان فرزند خوانده هستند و از خانواده هایی که این امکان را دارند درخواست می شود تا در صورت امکان و داشتن شرایط برای این امر خدا پسندانه با سازمان بهزیستی استان همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار