مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر:

حمایت علمی از دانش‌آموزان عشایر و توسعه عدالت آموزشی مهم‌ترین رسالت است

مسئولان پویش جهاد علمی ‌بسته‌های مکتوب و چند رسانه‌ای را در اختیار مدارس عشایری بگذارند‌

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در نشست بر خط با مدیران مدارس متوسطه عشایری کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت مدارس دولتی و توجه ویژه به دانش‌آموزان بدون بنیه مالی گفت ارتقای کیفیت آموزشی و حمایت علمی از دانش‌آموزان عشایر و توسعه عدالت آموزشی مهم‌ترین رسالت این مجموعه است.

کد مطلب: ۱۴۳۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت علمی از دانش‌آموزان عشایر و توسعه عدالت آموزشی مهم‌ترین رسالت است

علی تیرگیر مال خلیفه در نشست وبیناری معرفی و توجیهی طرح پویش جهاد علمی دبیرستان ماندگار البرز که ویژه رؤسا، کارشناسان و مدیران مدارس متوسطه دوم عشایر کشور است، ضمن تقدیر از مدیران مدارس عشایری به جهت توجه به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و تلاش فراوان با وجود امکانات کم و محدود، گفت: ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی و کاهش شکاف مدارس عشایری با دیگر مدارس، از ابتدا جزو اولویت‌های ما بوده و هست.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های ریاست محترم جمهوری در باب تقویت مدارس دولتی و گسترش عدالت آموزشی و همچنین فلسفه وجودی دفتر توسعه، یکی از اهداف اصلی ما ارتقای سطح کیفی آموزش به نفع دانش‌آموزان عشایر است.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی در مدارس سراسر کشور به‌ویژه مناطق عشایری و مناطق کم‌برخوردار و مناطق مرزی همواره مورد توجه وزیر آموزش و پرورش بوده است، افزود: پویش جهاد علمی دبیرستان ماندگار البرز، گامی در راستای عدالت آموزشی به عنوان روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

تیرگیر خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از این خدمت و معرفی بستری که دبیرستان البرز فراهم کرده به دانش‌آموزان، یکی از مهم‌ترین کارهای ادارات عشایری و مدیران مدارس عشایری است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: هدف از تشکیل این جلسه راهنمایی و توجیه همکاران شاغل در ادارات و مدارس عشایری پیرامون خدمت‌های ارائه شده توسط پویش جهاد علمی دبیرستان ماندگار البرز اعم از برنامه‌ها و آموزش‌های آنلاین و آفلاین، نقشه راه کنکور، تقویم اجرایی برنامه‌ها، کارگاه‌ها، آزمون‌ها و مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان عزیز عشایر است.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبودهایی که وجود دارد، حمایت‌های علمی از دانش آموزان عشایر، از مهم‌ترین وظایف ادارات آموزش و پرورش عشایری در 26 استانی است که ما مدارس عشایری داریم.

تیرگیر تصریح کرد: دسترسی محدود به منابع آموزشی و کمک آموزشی از جمله محرومیت‌هایی است که دانش‌آموزان عشایر دارند و بعضا در کنار کمبود معلم از آن رنج می‌برند. بنابراین امیدواریم با استفاده از خدمت دبیرستان البرز و آموزش‌های باکیفیت آن، دانش‌آموزان مستعد عشایر بتوانند سطح علمی و آموزشی خود را ارتقا ‌دهند و در کنکور حرفی برای گفتن داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تاکید کرد: در تربیت تمام ساحتی، محتوای با کیفیت و تمام ساحتی یکی از مولفه‌های مهم و پیش شرط‌ها است؛ وقتی سخن از محتوای تمام ساحتی به میان می‌آید، شامل کتاب، برنامه درسی و بسته آموزشی می‌شود. یکی از مصادیق محتوا همین خدمت پویش جهاد علمی دبیرستان البرز است که در آماج محرومیت‌های گوناگون یک دانش‌آموز عشایر، محتواهای مناسبی برای جهش علمی و پشتیبانی آموزشی به او ارائه می‌دهد.

وی افزود: از آنجا که برخی مدارس عشایری دارای مشکلات زیرساختی هستند و شاید برای برگزاری دوره‌های آنلاین یا آفلاین دچار مشکل باشند، از مسئولان پویش جهاد علمی می‌خواهم که بسته‌های مکتوب و چند رسانه‌ای را در اختیار چنین مدارسی بگذارند.

تیرگیر در پایان با بیان اینکه کمبود امکانات و تجهیزات یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در مدارس عشایری است، بار دیگر از معلمان و مدیران مدارس عشایری که به این بهانه متوقف نمانده‌اند قدردانی کرده و از آنها خواست تا برای استفاده از این ظرفیت راهنمای دانش آموزان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار