با اهتمام دولت سیزدهم پس از ۶ سال وقفه

آغاز توزیع شیر رایگان در ۳۹۸ مدرسه استان سمنان

سمنان (پانا) - توزیع ماهانه ۵۲۰هزار پاکت شیر رایگان بین ۶۱هزار و ۸۶۶ دانش‌آموز در ۳۹۸ مدرسه استان سمنان با حمایت دولت سیزدهم آغاز و با رضایت و استقبال دانش‌آموزان و معلمان روبه‌رو شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع شیر رایگان در ۳۹۸ مدرسه استان سمنان

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، در آیین افتتاحیه طرح توزیع شیر رایگان و نواختن زنگ سلامت که با حضور اعضای شورای معاونین و جمعی از مدیران کل استانداری در مدرسه ابتدایی حضرت فاطمه‌الزهرا(س) - شاهد دخترانه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین و تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان، اجرای این طرح مفید و ضروری در مدارس دوره ابتدایی، نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان است که پس از ۶ سال توقف در سال تحصیلی جاری با اهتمام دولت سیزدهم، مقام عالی وزارت و تلاش‌های صورت‌گرفته در سطح استان، محقق شده و دو نوبت شیر رایگان در هفته بین دانش‌آموزان پخش می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرب‌المثل «عقل سالم در بدن سالم» به بیان فواید شیر و تأثیر آن در سلامت جسم، افزود: شیر در سبد غذایی دانش‌آموزان و خانواده، نقش بسزایی در سلامتی آن‌ها دارد و هدف از اجرای طرح توزیع شیر رایگان نیز توجه به تغذیه سالم و تأمین سلامت جسمی دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی مصرف شیر در سطح جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان با تأکید بر استفاده از محصولات لبنی در فروشگاه‌های مدارس گفت: امید است که این طرح بزرگ آینده خوبی را برای دانش‌آموزان رقم زده و شاهد ارتقاء شاخص‌های سلامت در استان باشیم.

گفتنی است؛ در ادامه زنگ شیر از سوی نماینده دانش‌آموزان و مدیرکل آموزش و پرورش استان، نواخته و به‌صورت نمادین از دانش‌‌آموزان کلاس‌اولی با شیر پذیرایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار