رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروشان در گفت‌وگو با پانا:

قیمت آجیل در شب یلدا کاهش یافت

بهترین نوع آجیل در شب یلدا حداکثر ۴۸۰هزارتومان است

تهران(پانا)- رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروشان گفت قیمت آجیل در شب یلدا توسط اتحادیه خشکبار و آجیل 480 هزارتومان تعیین شده که در مقایسه با شب عید ارزان‌تر است. اگر مردم آجیل را از این قیمت مصوب بیشتر خریداری کردند، با شماره 124 تماس گرفته تا به طور حتمی به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
قیمت آجیل در شب یلدا کاهش یافت

غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروشان درباره این موضوع که اتحادیه برای آجیل در شب یلدا قیمتی مشخص کرده یا بر اساس عرضه و تقاضا ارائه می‌شود گفت: «امسال اتحادیه برای آجیل قیمت مشخص دارد. قیمت بهترین نوع آجیل در شب یلدا با بهترین کیفیت 480 هزار تومان است.»

مردم در صورت شکایت از قیمت آجیل با 124 تماس بگیرند

وی ادامه داد: «اگر شخصی آجیل را به قیمت بیشتر از نرخ تعیین‌شده توسط اتحادیه خریداری کرد، می‌تواند شکایت خود را به اتحادیه اعلام کند. اگر صنف فروش از اعضای اتحادیه باشد، به طور حتمی پیگیری خواهد شد.»

خدامی افزود: «البته از آن‌جایی که در چنین شب‌هایی مانند شب یلدا، صنف‌های متعددی شروع به فروش آجیل کرده که زیر نظر اتحادیه نیستند و مردم هم اطلاعی از این موضوع ندارند، بهتر است با شماره 124 تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.»

قیمت پسته 15 تا 25 درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل‌ فروشان اظهار کرد: «قیمت آجیل نسبت به شب عید 10 تا 15 درصد ارزان‌تر شده است. همچنین پسته 15 تا 25 درصد در اقلام مختلف و تخمه ژاپنی 40 درصد کاهش یافته است. در اقلام دیگر نیز قیمت‌ها ثابت بوده است. به طور کلی قیمت آجیل در شب یلدا امسال نسبت به شب عید مناسب‌تر است.»

وی در این خصوص که کیفیت آجیل نو و کهنه را به چه صورت می‌توان تشخیص داد، گفت: «چند سال است که در کشور بحث آجیل کهنه وجود ندارد زیرا تقاضا برای آجیل بالا است. محصولات خشکبار و آجیل در آخر تابستان و اوایل مهر ماه به‌دست می‌آید و به دلیل سردی هوا به سمت خراب‌شدن نمی‌رود و تا شب‌عید مرحله به مرحله به بازار ارایه می‌شود.»

سایت‌های فروش آنلاین آجیل تحت نظارت اتحادیه نیست

خدامی درباره سایت‌های آنلاین فروش آجیل نیز،گفت: «سایت‌های فروش آنلاین آجیل تحت نظارت اتحادیه نیست. البته قیمت اعلامی برای همه فروشندگان آنلاین و غیر آنلاین 480هزار تومان است. شکایت از فروش‌های آنلاین مربوط به اتحادیه نیست و مردم می‌توانند با همان شماره 124 تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند. البته اگر مردم شکایت‌های خود را به اتحادیه اعلام کنند، اتحادیه این شکایات را به بازرسی اصناف ارجاع می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار