معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و تجهیزات مدارس کشور:

جهاد مدرسه‌سازی در هرمزگان در مسیر رشد و پیشرفت است

هرمزگان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و تجهیزات مدارس کشور عنوان کرد جهاد مدرسه‌سازی در هرمزگان در مسیر رشد و پیشرفت است.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جهاد مدرسه‌سازی در هرمزگان در مسیر رشد و پیشرفت است

نشست هم اندیشی جمعی از خیرین مدرسه ساز شهرستان قشم با حضور حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از خیرین نیک‌‌اندیش قشم برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: اگر جزیره قشم را به مانند انگشتری فرض کنیم، نگین زمرد آن خیرین هستند.

حمیدرضا خان‌محمدی ادامه داد: بهترین جایگاه و مکان برای هزینه مدرسه است و هر نیت خیری که در این مسیر برداشته شود خداوند برکت آن را دوچندان می کند.

وی با مقایسه آمار سرانه دانش‌آموزی بعد از انقلاب و اکنون؛ عنوان کرد: بعد از انقلاب سرانه دانش‌آموزی به ازای هر دانش‌آموز ۱.۵ مترمربع بود که حال به ۵.۲۸ مترمربع رسیده است که نشان از اقدامات ارزشمند نظام انقلاب اسلامی است.

خان‌محمدی گفت: در استان ۸۰۰ کلاس درس در آستانه تحویل است که هرمزگان شاهد برونداد اخلاص نیکان روزگار باشد.

وی ادامه داد: استان هرمزگان در تمای زیرساخت‌ها، مسائل‌ آموزشی و پرورشی و... خوش درخشیده که نشان از تعامل بالای مدیران ستادی با جامعه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اولویت ساخت پروژه‌های نیمه تمام گفت: با پای کار آمدن چهار ضلع نوسازی، خیرین، منطقه آزاد و استانداری؛ انشاالله ۴۰۰ کلاس درس ساخته می شود.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ مجتمع بزرگ در برنامه هفتم توسعه ساخته می شود که یک مجتمع آن در جزیره قشم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: افزایش سرعت ساخت فضاهای آموزشی در دولت سیزدهم مشهود است و طی هفته های اخیر عملیات احداث ۳مدرسه ۶ کلاسه در بخش شهاب قشم و بزرگترین هنرستان غرب استان هرمزگان با مشارکت خیرین آغاز شد و همچنین ۸۰۰ کلاس درس در سفر استانی ریاست جمهوری در استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.

قویدل ادامه داد: خیرین هرمزگانی در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری بسیار فعال هستند و استان هرمزگان جزو معدود استان‌هایی است که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت مشارکت کامل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: اقدام معلم قشمی به عنوان خیر مدرسه ساز جهت ترغیب و ایجاد انگیزه خیرین دیگر در امر مدرسه سازی قابل تقدیر و ستایش است و اقدام معلم خیر قشمی و فروختن خودروی شخصی در جهت مدرسه سازی حاکی از فرهنگ بالا و نگاه ویژه جامعه فرهنگیان به امر مدرسه سازی است.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه زهرا حامدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار