امام جماعت مسجد حجت شهرستان کرج در گفت و گو با پانا:

حضرت زهرا (س) الگوی تمام مردان و زنان عالم است

کرج (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین امام جماعت مسجد حجت شهرستان کرج به مناسبت ایام فاطمیه گفت حضرت زهرا (س) الگوی تمام مردان و زنان عالم است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
حضرت زهرا (س) الگوی تمام مردان و زنان عالم است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حافظی نسب امام جماعت مسجد حجت شهرستان کرج در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «حضرت زهرا (س) الگوی تمام مردان و زنان است و این فقط مختص به زنان نیست. همه زندگی حضرت زهرا (س) می تواند سرمشقی برای همه افراد، چه جوانان و چه افراد مسن باشند. ما می توانیم از انفاق، شجاعت، دفاع و ولایت مداری این بانوی بزرگوار الگو بگیریم.»

وی افزود: «امام زمان (عج) می فرمایند :"الگوی من فاطمه زهرا است" ما حضرت زهرا (س) نمی شویم، ولی می توانیم کمی شبیه به ایشان باشیم. برای مثال می توانیم نمازمان را اول وقت بخوانیم اعمال و رفتارمان را تا حدودی به ایشان شباهت دهیم.»

حافظی نسب اظهار کرد: «محور خانواده حضرت زهرا بودند. ایشان بودند که توانستند افراد خانواده را دور هم جمع کنند و به آن معنا بدهد و الان، بعد از هزار و چندین سال، عالمی را مجذوب خداوند کنند. بنابراین ما هرجا باشیم باید دیگران را به ستایش خداوند دعوت کنیم. ممکن است در جایی مانند خانواده کاری کنیم که افراد حول محور خدا بایستند.»

امام جماعت شهرستان کرج در ادامه بیان کرد: «حضرت زهرا (س) سه شب افطار خانواده شان را به فقرا، یتیمان و اسیران بخشیدند. ما اگر چه نمی توانیم همچین کاری انجام دهیم. ولی می توانیم یک بخشی از درآمد خود را به فقرا اختصاص دهیم.»

حافظی نسب در پایان گفت: «عبادت حضرت زهرا (س) به گونه‌ای بود که از خوف خدا می لرزیدند و شب ها به هنگام عبادت، خداوند پرده‌های حجاب را کنار زده و حضرت زهرا را به ملائکه نشان می داد. آن حضرت، به دلیل عبادت های فراوان، با وجودی که اوج سن شان ۱۸ سال بوده، پاهایشان از شدت ایستادن ورم می کرد.»

دانش آموز خبرنگار: مینو جامعه بزرگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار