با اقدامات دولت سیزدهم و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز رقم خورد

کلاس‌های درس تحویلی سیستان و بلوچستان، معادل با کلاس‌های تحویلی 13 استان کشور

زاهدان (پانا) - مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در دیدار با استاندار گفت کلاس‌های درس تحویلی استان، چهار و نیم برابر میانگین کلاس‌های کل کشور و معادل با کلاس‌های تحویلی در 13 استان است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های درس تحویلی سیستان و بلوچستان، معادل با کلاس‌های تحویلی 13 استان کشور

میثم لکزایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به همراه شورای معاونین این اداره کل با استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کرد و گزارشی از اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم ارائه داد.

میثم لک زایی گفت: بر اساس اعلام و گزارش منتشر شده در سامانه رصد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کلاس های درس تحویلی استان سیستان و بلوچستان در سال 1401 بیش از چهار و نیم برابر میانگین کلاس های کل کشور بوده است و معادل با کلاس های تحویلی 13 استان کشور است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 730 کلاس درس استاندارد در سیستان و بلوچستان با توجه ویژه دولت سیزدهم و حضور پررنگ و مثمر ثمر خیرین حقیقی و حقوقی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد سه هزار و 778 کلاس درس استاندارد جهت استفاده دانش آموزان خوب و مستعد استان احداث و به بهره برداری رسیده است که تعداد 227 پروژه دولتی در قالب 949 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 119918 مترمربع بوده است.

لک زایی تعداد پروژه های مشارکتی این دوره زمانی را نیز 454 پروژه عنوان کرد که در قالب یک هزار و 791 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 141606 مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تعداد پروژه های مردمی در این دولت را نیز 280 پروژه بیان کرد و ادامه داد: از این محل نیز تعداد یک هزار و 38 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 55144 مترمربع به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص پروژه های در حال ساخت نیز گفت: یک هزار و 719 کلاس درس هم اکنون در نقاط مختلف استان در حال احداث است که تعداد 171 پروژه دولتی در قالب 775 کلاس درس با زیر بنایی بالغ بر 169759 مترمربع، 109 پروژه مشارکتی در قالب 602 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 65202 مترمربع و 90 پروژه مردمی در قالب 342 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 38348 مترمربع است.

لک زایی در خصوص دیگر اقدامات و توجه ویژه دولت سیزدهم به فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان به مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و تشکیل شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان و مصوبات تاثیرگذار آن اشاره کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین رتبه اول در تخصیص اعتبارات در حوزه ساخت و تجهیز مدارس و تامین تجهیزات، افزایش 55 درصدی تحویل کلاس درس در دولت سیزدهم و کسب رتبه اول سیستان و بلوچستان در کلاس و پروژه تحویلی در دولت سیزدهم، ساماندهی یکصد کلاس درس کانکسی در یک سال گذشته و افزایش 100 درصدی اعتبارات استانی حوزه آموزش را از دیگر توجهات دولت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ردیف طرح محرومیت زدایی و آغاز پروژه های آموزشی از این محل در سال 1401، از اقدامات دولت سیزدهم برای عدالت آموزشی در استان بوده گفت: از ماه گذشته با توجه به پیشرفت مطلوب این پروژه ها در استان، در حال حاضر شاهد افتتاح این پروژه ها هستیم و تمام تلاش مجموعه نوسازی مدارس نیز این است که این پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

لک زایی بار دیگر از حضور اثر بخش خیرین حقیقی و حقوقی، نهادها، بنیادها و مجموعه های انقلابی قدردانی کرد و افزود: خیرین نیک اندیش در سال 1401 به میزان 450 میلیارد تومان و در هشت ماهه امسال نیز به میزان 630 میلیارد تومان در امر مدرسه سازی در استان همراهی کرده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین از تعهد 800 میلیارد تومانی نیک اندیشان در قالب 1000 کلاس درس در گردهمایی نیک اندیشان مدرسه ساز سرزمین نخل و آفتاب که در 30 آبان جاری در تهران برگزار شده بود، نیز خبر داد و گفت: این پروژه ها نیز در حال طی کردن مراحل خود است و تعدادی از آنها در هفته گذشته وارد فاز اجرایی جهت احداث شده است.

وی با اشاره به همکاری 270 گروه مردمی و جهادی در طرح شهید عجمیان در ایام عید نوروز و تابستان سال جاری جهت بهسازی و شاداب سازی مدارس کم برخوردار در استان، ادامه داد: حضور خیرین بومی نیز به میزان 20 درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار