عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

افزایش هماهنگی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای کنترل تورم

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت وزارت اقتصاد و دارایی با بانک مرکزی در راستای اجرای این سیاست‌های گوناگون برای کنترل تورم و ارتقای کیفیت زندگی مردم هماهنگ شود.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش هماهنگی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای کنترل تورم

علی بابایی‌کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تنظیم بازار و کنترل تورم همیشه جزء سیاست‌های اصلی دولت‌ها بوده است. همچنین برنامه دولت در سال جدید و طبق بودجه سالانه‌ای که به مجلس داده بود، کاهش جدی شاخص تورم است که شعار سال هم این برنامه را تایید می‌کند.»

بابایی کارنامی ادامه داد: «از طرفی مردم به دلیل یکی‌کردن سفره‌های خود با بازار و افسارگسیختگی آن، دچار دغدغه‌هایی شدند. این دغدغه‌ها در پایان سال بسیار افزایش‌یافته و شرایط مردم سخت‌تر می‌شود که دولت باید راهکار و سیاست‌های پولی مناسب ارائه دهد.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: «بانک مرکزی باید وظایف خود را به درستی انجام دهد. همچنین وزارت اقتصاد و دارایی با تیم اقتصادی در راستای اجرای این سیاست‌ها هماهنگ شود.»

محیط کسب‌وکار و رشد تولید در اختیار دولت باشد

وی ادامه داد: «باید محیط کسب‌وکار و رشد تولید در اختیار دولت باشد و وزارت‌خانه‌های متولی تولید و امنیت غذایی بیش از پیش در ارتقا، افزایش و رشد تولید، شجاعت و اتفاق‌نظر داشته و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.»

بابایی کارنامی تعاملات بین محلی باید به صورت تنظیم روابط منطقی بین بازار و تولیدکننده برقرار شود. علاوه بر این دولت در تامین ارز کالاهای اساسی اقتدار لازم را داشته و نگرانی‌های مردم را در راستای معیشت کاهش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: «با توجه به آمارها و سفره‌های مردم، دولت به پیشرفت‌های خوبی در این مسیر رسیده و آمار قابل قبولی را شاهد هستیم. اکنون با توجه به شاخص‌های موجود گذشته شاهد رشد کاهش تورم هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار