در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل مطرح شد:

ظرفیت بخش حمل و نقل و مسکن برای جذب دانش‌بنیان‌ها

تهران (پانا)- مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ظرفیت‌های بخش حمل و نقل برای جذب شرکت‌های دانش بنیان با هدف افزایش بهروه‌وری و بهبود فرآیند تولید، خاطرنشان کرد باید بتوان از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای رشد اقتصاد کشور استفاده کرد

کد مطلب: ۱۴۳۱۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت بخش حمل و نقل و مسکن برای جذب دانش‌بنیان‌ها

ملکی‌فر، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد،اظهار کرد: صندوق نوآوری متولد قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی افزود:تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۸ هزار شرکت رسیده است که رشد قابل توجهی است و صندوق ۷۸ خدمت را به آنها ارائه می‌دهد.

ملکی خاطرنشان کرد: سرمایه اولیه صندوق بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون ۴۷ هزار میلیاردتومان خدمات مالی ارائه شده است.
وی اظهار کرد: میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان حدود یک میلیارد دلار است.تاکنون ۴۱ رویداد به منظور ارتباط صنعت و دانش‌بنیان‌ها برگزار شده تا بتوان از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای رشد اقتصاد کشور استفاده کرد.
ملکی‌فر خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه حمل و نقل در رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل و ساختمان حضور دارند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه آماده استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعتی‌سازی مسکن و راه‌سازی هستیم، گفت: در حوزه صنعتی‌سازی، مقاوم سازی، تامین مالی در نهضت ملی مسکن و در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای نیاز به بهره کمتری از ظرفیت دانش بنیان‌ها داریم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در نهضت ملی مسکن که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در ۱۰۰ سال اخیر است، در تامین منابع مالی و مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم؛ ضمن اینکه ساخت مسکن‌های ویلایی را هم در برنامه داریم که به مرور از سال آینده به مردم واگذار خواهد شد.

به گفته وی، در کل مسکن مهر هشت هزار هکتار زمین مورد استفاده قرار گرفت که این رقم در نهضت ملی به ۵۲ هزار هکتار رسید؛ همچنین تا پایان امسال ۵۰۰ هزار فقره زمین برای توسعه ساخت و ساز روستا برنامه‌ریزی شده است.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از معضلات نهضت ملی قیمت تمام شده ساخت است، گفت: باید از مدل‌های صنعتی‌سازی استفاده کنیم؛ همان قدر که باید در ساخت مسکن سرعت داشته باشیم، می‌بایست به خاطر امنیت و ایمنی جان مردم استانداردها متفاوت باشد؛ ضمن اینکه نوآوری باید جلوتر حرکت کند و استانداردها پشت سر آن باشد، اما ناچار هستیم برای ملاحظات ایمنی استانداردهای متفاوتی را دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وام مسکن برای صنعتی سازی ۳۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: مقررات لازم به بانک‌ها ابلاغ و ۲ صندوق برای تامین منابع دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه «ایران راه» در حال پیگیری است، گفت: در این پروژه وضعیت راه‌ها و ترانزیت، سیاست‌ها با کشورهای همسایه و منطقه و توسعه ظرفیت‌ها و کدیورها مورد بررسی قرار می‌گیرد. توافق در کریدورها و ترانزیت‌ها از مهم‌ترین درخواست‌های مقامات کشورهای مختلف است.

بذرپاش بیان کرد: در هشت ماه امسال ۳۳ درصد ترانزیت به لحاظ وزنی افزایش یافته است؛ ضمن اینکه هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله داریم و راضی‌کننده نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار