مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه تبریز میزبان پیکر شهیدان گمنام

تبریز (پانا) - جمعی از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه تبریز امروز در آیین‌های باشکوهی میزبان پیکر شهیدان گمنام بودند و درحالی از این میهمانان خوشنام، استقبال و با آنان وداع کردند که اشک در چشمانشان موج می‌زد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه تبریز میزبان پیکر شهیدان گمنام

صبح امروز دبیرستان دخترانه دانش آموز و دبیرستان های پسرانه شهید مصطفی خمینی و امیرکبیر میزبان پیکر مطهر شهیدان گمنام بودند و دانش آموزان ضمن تجدید میثاق با این شهیدان با پیکر مطهر لاله های سرخ عشق وداع کردند.

در این آیین‌ها، ابتدا پیکرهای مطهر این شهید گمنام در فضایی معنوی بر دوش دانش آموزان مدارس بصورت خودجوش و با عشق و علاقه ای وصف نشدنی تشییع و سپس برنامه سوگواری و عزاداری با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل حسین زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه تبریز و حجت الاسلام والمسلمین حسین ایمانی، استاد دانشگاه و حوزه و همچنین ولی الله جواهری جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس سخنران این مراسم باشکوه بودند.

گفتنی است این آلاله های گمنام در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین به سال ۱۳۶۲، والفجر چهار منطقه پنجوین به سال ۱۳۶۲، عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به سال ۱۳۶۵، تک دشمن در منطقه زبیدات به سال ۱۳۶۷ و عملیات خیبر در جزیره مجنون به سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیدند.

پیکر یکی از شهدای گمنام در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز آرام می‌گیرد و پیکر یکی دیگر از شهدا نیز در شهر تیمورلوی بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر به خاک سپرده می شود، همچنین پیکر سه شهید گمنام دیگر در بخش ترک شهرستان میانه، مقبره شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر و پادگان فرماندهی پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در مراغه به خاک سپرده خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار