شالیزار در آیینه عکس در خانه هنرمندان

تهران (پانا) - یک عکاس طبیعت می‌گویدشالیکاری نه‌تنها یک امر کشاورزی‌ست بلکه آن را باید یک پدیده فرهنگی است و امیدوار است نمایشگاه «شالیزار در آیینه عکس» باعث دیده شدن فعالیت شالی کارانی شود که با رنج بسیاری برنج کاری می‌کنند شود.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
شالیزار در آیینه عکس  در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس‌های آزاده سنبلی با عنوان «شالیزار در آیینه عکس»، عصر جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ در گالری تابستان افتتاح شد.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «در گیلان سبز برنج همان نقشی را ایفا می‌کند که گندم در سایر نواحی ایران بر عهده داشته است. از ده هزار سال پیش تاکنون گندم یکی از پایه‌های اساسی زندگی و کشاورزی نزد ایرانیان بوده است. برنج و برنجکاری در شالیزارهای گیلان فرهنگ کاشت، داشت و برداشت را به عنوان ویژگی بارز، این کهن دیار مطرح کرده است.آیین‌ها به همراه اشعار، داستان‌ها و همه پدیده‌های ادبی گیلان به نوعی این رفتار اجتماعی را به تصویر کشیده‌اند. شالیکاری نه‌تنها یک امر کشاورزی‌ست بلکه آن را باید یک پدیده فرهنگی دانست.»

آزاده سنبلی درگفت‌وگو با پانا درباره دغدغه‌ای که موجب برگزاری این نمایشگاه شده است، گفت:«یکی از آرزو‌هایم، برگزاری نمایشگاه عکس‌های پایان‌نامه دانشگاهی‌ام بود. شکر خدا با کمک دوستانم توانستم، کارهای ۲۳سال تلاش یک خانواده کشاورز را دومرتبه چاپ و به نمایش بگذارم. امیدوارم این اتفاق منجر به دیده شدن بیشتر این قشر شود.»

وی همچنین درباره مخاطبان هدف این نمایشگاه بیان کرد: همه اقشار می‌توانند مخاطب این نمایشگاه باشند. تاکنون بازخوردهای خیلی خوبی از مخاطبان گرفتم و فکر می‌کنم این روند ادامه دار باشد. »
سنبلی در پایان گفت: «امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانیم عکس‌های این نمایشگاه را به فروش برسانیم. فروش آثار به ادامه روند کار هنرمندان کمک کرده و انگیزه بیشتری برای آنها ایجاد می‌کند.»

نمایشگاه عکس‌های آزاده سنبلی با عنوان «شالیزار در آیینه عکس» تا ۲۰ آذر میزبان مخاطبان در خانه هنرمندان ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار