حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور سیاست وزارت جهاد کشاورزی

تهران(پانا)- معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام و بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور سیاست وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی شامگاه سه‌شنبه در جریان افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، ماشین‌آلات، ادوات کشاورزی و تجهیزات آبیاری در استان مرکزی اظهار کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری است که گره‌گشای مشکلات کنونی حوزه کشاورزی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، تاکید کرد: فعالیت این شرکت‌ها متناسب با مشکلات حوزه آب، خاک و تغییر اقلیم نیست و عمده آنها در بخش صنعت غذا فعال هستند که خود این حوزه‌ها دارای واحدهای گسترده‌ای است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی گفت: رویکرد دولت افزایش سطح درآمد و معیشت بهره‌برداران است و زمینه را برای جذب آخرین تکنولوژی‌های دنیا در حوزه کشاورزی فراهم می‌کند.

وی افزود: بخش کشاورزی به عنوان موتور محرکه کشور دارای ظرفیت‌های چشمگیری است اما در شرایط فعلی با چالش‌هایی مواجه است که می‌طلبد تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

خاوازی، تغییر کاربری اراضی، رفتار نامطلوب با طبیعت، تغییر در زمان کشت و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ارتقای بهره‌وری راهکار اصلی برای رفع چالش‌های بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: رویکرد دولت باید افزایش سطح درآمد و معیشت بهره‌برداران باشد و زمینه را برای جذب آخرین تکنولوژی‌های دنیا در حوزه کشاورزی فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار