دبیرسابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا:

تعریف مجدد از حقوق مالکیت بازار سرمایه را از نوسان‌گیری دور می‌کند

تهران (پانا)- دبیرسابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت باید ثبات در بازارسرمایه برقرار شود و حقوق مالکیت اشخاص مشخص شود. با برقراری این امنیت و همچنین تعریف مجدد از حقوق مالکیت در این بازار و حمایت حاکمیت، افراد به این بازار اعتماد کرده و بازار از حالت روتین و نوسان‌گیری دور می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تعریف مجدد از حقوق مالکیت بازار سرمایه را از نوسان‌گیری دور می‌کند

حمیدرضا قاسمی، دبیرسابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «با توجه به اینکه رفتن سرمایه‌های خرد به سمت بازار سرمایه و موثرواقع‌شدن آن کمی زمانبر است، گفت: «این موضوع که سرمایه‌های خرد به سمت بازار سرمایه رود و موثر نیز واقع شود، در زمان کوتاه ممکن نیست. بازار مخصوصا بازار سرمایه به مفهوم واقعی خود، بازاری نیست که در اقتصاد توسعه یافته با آن روبه هستیم.»

وی تاکید کرد: «باید ثبات و امنیتی در بازار سرمایه برقرار شود و حقوق مالکیت اشخاص را مشخص کنیم. با برقراری این امنیت و همچنین تعریف مجدد از حقوق مالکیت در این بازار و حمایت حاکمیت، افراد به این بازار اعتماد کرده و بازار از حالت روتین و نوسان‌گیری دور می‌شود.»

آموزش مهم‌ترین روش‌ برای توسعه فردی است

قاسمی درباره آموزش مسائل‌مالی همچون بورس، مالیات و بیمه، گفت: « آموزش بورس و مالیات و بیمه در مدارس همه در بحث کودک و توسعه جای می‌گیرد و ما نیازمند این هستیم که با نگرش جدیدتری به مفهوم آموزش و پرورش دانش‌آموزان نگاه کنیم.»

دبیرسابق کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران افزود: «طبیعتا هر آن چیزی که بتواند افراد را برای ورود موفق‌تر به یک بازار از جمله بازار سرمایه، آماده کند، طبیعتا می‌تواند حافظ سرمایه آن‌ها و همچنین حافظ منافع آن‌ها نیز باشد. دانستن مفاهیم مالی و آموزش آن‌ها افراد را در آینده خود موفق‌تر خواهد کرد.»

قاسمی گفت: «آموزش یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای توسعه فردی در زمینه‌های مختلف محسوب می‌شود که افراد می‌توانند در بزرگسالی با آن‌ مواجه شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار