معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد خبر داد:

برگزاری دوره تربیت مربی و کنشگر عفاف و حجاب در حسینیه گلزار شهدای ملارد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد‌ از برگزاری دوره تربیت مربی و کنشگر عفاف و حجاب برای همکاران فرهنگی و دغدغه‌مندان حجاب‌ در حسینیه گلزار شهدای شهرستان ملارد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تربیت مربی و کنشگر عفاف و حجاب در حسینیه گلزار شهدای ملارد

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در تشریح این خبر گفت: با توجه به اهمیت عفاف و حجاب در مدارس و رعایت شئونات دینی و اعتقادی و نقش الگویی فرهنگیان برای دانش‌آموزان، بسیج فرهنگیان با همکاری بسیج دانش‌آموزی و امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان ملارد، دوره تربیت مربی و کنشگر عفاف و حجاب با حضور استادنیلچی‌زاده استاد دانشگاه و حوزه علمیه و حضور بیش از ۲۵۰ نفر از همکاران فرهنگی و دغدغه‌مندان عفاف و حجاب در حسینیه گلزار شهدای ملارد برگزار شد.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف دو اصل مهم در زندگی بشری به شمار می‌رود و رعایت این الزامات دینی موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند ضمن آن‌که بارعایت دیگر شئونات زندگی می‌تواند الگویی والا برای دیگران باشد. دختران و بانوان فهیم ما باید منزلت خود را با توجه به چهارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی ایران که دارای ارزش‌های دینی و ملی است ارتقا یابد.

حضرتقلی، هدف از تشکیل این دوره و کارگاه‌ها را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و تشریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که باید برای نهادینه کردن آن در مدارس فرهنگ سازی کرد. عفاف، حجاب و پوشش اسلامی نه تنها زمینه ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود بلکه از بروز آسیب‌های اجتماعی که دشمنان تدارک دیده‌اند جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول افزود: رفتار حضرت فاطمه (س)، الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر به ویژه دختران نوجوان و جوان و زنان مسلمان است تا زندگی سعادتمندی داشته باشند در حقیقت دختران، با عفاف خود، گامی مؤثر برای بالا بردن شخصیت و ارزش خود و حفظ موقعیت خویش بر خواهند داشت.

معاون پرورشی وتربیت‌بدنی آموزش وپرورش ملارد، ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همراهی مسئول بسیج خواهران و مسئول امور بانوان آموزش و پرورش ملارد، گفت: این کارگاه درباره چرایی حجاب و پاسخ به شبهات همکاران بسیجی در حیطه عفاف و حجاب توسط استاد نیلچی‌زاده انجام شد.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار