آستان مقدس امامزاده نقی الهادی (ع) مرواریدی در دل شهر شیروان

شیروان (پانا) - پیوند ناگسستنی مردم با امامزادگان و بقاع متبرکه که گویای روحیه دین‌مداری‌، امیدواری‌، یکپارچگی و انسجام دینی و معنوی ساکنان منطقه است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آستان مقدس امامزاده نقی الهادی (ع) مرواریدی در دل شهر شیروان

دشمنان برای دور ساختن مسلمانان از جنبه های ولایت مدارانه و فقیهانه اسلام بر آن هستند که نظرها را به برداشت های صوفیانه محض از دین و عرفان های نوظهور جلب کنند. در چنین شرایطی یک امامزاده می تواند فعال و قطب فرهنگی باشد که بتواند از عهده مقابله با غرب زدگی برآمده و مانع ذوب شدن فرهنگ دینی و ملی مسلمانان در مقابل موج جهانی شدن باشد در این میان مسئولیت خطیری که بر دوش اهل فن همواره سنگینی میکند حفظ میراث گرانبهای معنوی و مذهبی اسلام و معرفی صحیح فرهنگ و هویت مسلمانان بوده است.

آستان مقدس امامزاده نقی الهادی(ع ) مشهور به امامزاده غیبی چراغ امیدی برای رشد و توسعه فرهنگی عمرانی در منطقه امامزاده معصوم زاده است.

شهرت و مقبولیت بسیاری از امامزادگان بر گرفته از وجود سرشار از کرامت و برکت اینگونه امامزادگان واجب التعظیمی است که آنگونه که باید و شاید شناسنامه نشدند این امامزاده که از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام است در محل شهرک ولیعصر که از محله های محروم این شهر است قرار گرفته و در آن چراغی روشن شده که وجودش روشنی بخش این محله محروم و بسیاری از زائران و مجاوران حریم امن و باصفایش است.

این منطقه به عنوان یکی از محلات جرم خیز شیروان مطرح بود هیچکس توصیفی غیر از جرم و جنایت از این محله نداشت اما به همت افراد نیکوکار خیر اداره اوقاف و امور خیریه شورای خیرین و در رأس آن امام جمعه و به برکت وجود امامزاده مذکور شرایط فرهنگی این منطقه متحول شد و روز به روز نیز بهتر میشود.

وجود بیش از ۸۰ خادم افتخاری برادر و خواهر یکی دیگر از افتخارات این مکان مقدس می باشد.

مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی - مذهبی و قرآنی ،؛ توسعه و ساخت امامزاده ، برپایی مجالس و مراسمات مختلف در این محل ،حضور پررنگ امام جماعت، هیئت امنا بسیجیان و نیروهای فرهنگی در این امامزاده مهمترین عامل تحولات فرهنگی صورت گرفته در محل شهرک ولیعصر است که با توسعه حرم و گسترده شدن فعالیت ها نگاه عمومی نسبت به این محله بهتر از قبل خواهد شد.

هرچند این امامزاده و فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در آن بخشی از غبار محرومیت و بدنامی را از چهره این محل پاک کرده است اما همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولین است چرا که بسیاری از مشکلات موجود به خاطر بی توجهی برخی از مدیران در سال های گذشته به این محله و دیگر محلات این چنینی است.

سالیانی است که در این مرز و بوم مرقد پاکشان قبله اهل دل وملجا دلسوختگان و میعادگاه عشاق است گویی حرم شان حریم عشق است و صحنشان آستان کبریا محضرشان غریب وآشنا نمی‌شناسد متاع این بازار صفای باطن است و دل شکسته.

خبرنگار: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار