کارشناس سوادمالی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت آموزش سوادمالی برای نتیجه‌بخش‌بودن برنامه‌ریزی‌های مالی افراد

تهران(پانا)- کارشناس سوادمالی گفت افزایش سوادمالی از حقوق آحاد افراد جامعه محسوب می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشند زیرا برنامه‌ریزی مالی و انتخاب‌سرمایه‌گذاری‌های مناسب و روش‌های مناسب پس‌انداز موضوعات مهم و اساسی برای زندگی هر فرد محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش سوادمالی برای نتیجه‌بخش‌بودن برنامه‌ریزی‌های مالی افراد

علی رحمانی، کارشناس سوادمالی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت سوادمالی در سایر کشور‌های توسعه‌یافته، اظهار کرد: «افزایش سوادمالی در کشورهای توسعه‌یافته بسیار مورد توجه است. در آمریکا این اهمیت به حدی است که این موضوع زیر نظر رئیس جمهور دنبال می‌شود.»

افزایش سوادمالی به عنوان یکی از حقوق آحاد جامعه محسوب می‌شود

وی ادامه داد: «افزایش سوادمالی به عنوان یکی از حقوق آحاد جامعه محسوب می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشند زیرا برنامه‌ریزی مالی و انتخاب‌سرمایه‌گذاری‌های مناسب و روش‌های مناسب پس‌انداز موضوعات مهم و اساسی برای زندگی هر فرد محسوب می‌شود.»

رحمانی درباره اهمیت دانستن مسائل مربوط به مالیات و بیمه، گفت: «دانستن مسائل مختلف مالی در ابعاد مختلف زندگی افراد موثر است. به طور مثال دانستن مسائل مربوط به مباحث مالیاتی بسیار حائز اهمیت است.»

این کارشناس گفت: «پروژه‌های صنعتی بسیاری داشتیم که به دلیل اهمیت‌ندادن به مالیات ورشکسته و منحل شده‌اند. همچنین بیمه عمر و زندگی تعداد زیادی از افراد را دچار مشکل کرد زیرا نتوانستند روزهای سختی که قرار است در آینده با آن مواجه شوند را پیش‌بینی کرده و از ابزارهای مناسب در این مسیر استفاده کنند.»

وی ادامه داد: «وقتی افراد می‌خواهند بیمه‌نامه‌ای را بخرند، باید مسائل مختلفی مثل اینکه آن شرکت‌ بیمه چه ویژگی‌هایی داشته باشد و آیا صرف ارزان‌بودن کافی است یا خیر را بدانند.»

رحمانی تاکید کرد: «افراد باید مسائل مختلف و آگاهی‌هایی در زمینه‌‌های مختلف بازارسهام، املاک و مستغلات، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را داشته باشند. با توجه به وجود تورم در کشور، آموزش سوادمالی بسیار اهمیت دارد.»

این کارشناس خاطرنشان کرد: «همایشی در زمینه سوادمالی برگزار و مجموعه مقالاتی در این زمینه چاپ شد که اکنون در سایت بورس و اوراق بهادار موجود است و می ‌تواند کمک زیادی در زمینه افزایش مالی به افراد بکند.»

وی درباره اینکه طراحی کتاب‌درسی تنها راه برای تقویت و آموزش کارآفرینی در مدارس نیست، گفت: «یکی از راه‌هایی که برای تقویت کارآفرینی طراحی کتاب‌درسی درسی است. مسئولین مرتبط با تولید محتوای آموزشی غیر از کتاب درسی هم آموزش را دنیال کنند زیرا کتاب تنها راه برای تقویت کارآفرینی نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار