معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران:

ورزش‌های گروهی، تمرینی برای پذیرش مسئولیت اجتماعی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸، نظام تربیت اسلامی را مبتنی بر تربیت اخلاقی، عقلانی و جسمانی توصیف کرد و ورزش‌های گروهی را تمرینی برای پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۸۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ورزش‌های گروهی، تمرینی برای پذیرش مسئولیت اجتماعی است

طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ در مراسم فینال و رده بندی مسابقات والیبال دختران که در سالن شهید رجایی این منطقه برگزار شد؛ ضمن تشکر از عوامل اجرایی مسابقات، در جمع منتخبین اظهار کرد: در نظام تربیتی اسلام، بر تربیت اخلاقی، عقلانی و جسمانی تأکید و سفارش فراوان شده است. ورزش از مصادیق تربیت جسمانی است که بر دو بُعد روح و جسم انسان تأثیر گذاشته و آنها را شاداب و باطراوت می‌کند، خصوصا ورزش های گروهی که علاوه بر شور و نشاط، مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، انجام فعالیت های گروهی و پذیرش مسئولیت های اجتماعی، نظم و دقت را بیش از بیش تقویت می کند.

وی افزود: از رهنمودهایى که اسلام درباره بهداشت فردی و اجتماعی، تغذیه سالم و کافی، ورزش‌ کردن، تفریحات سالم، کار و کوشش، و‌اشباع غرایز در حدّ متعادل داده است، می‌توان به اهداف ورزش در تربیت و پرورش جسم به صورت ویژه اشاره کرد و پی برد. همان‌گونه که جسم انسان نیازمند ساختن، استراحت و تفریح است، روح او نیز به آرامش، سرگرمی‌­های مفید و اموری که کسالت و خستگی را از او دور و نشاط و شادابی را برایش به ارمغان بیاورد؛ محتاج است. ورزش روحیه‏ شجاعت، ایثار و ازخودگذشتگی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را در انسان تقویت کرده و اراده انسان را قوی می‌­کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار