معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده خبر داد:

‌تخصیص بودجه برای بازماندگان ‌و تجهیز هنرستان‌ها ‌در سفرهای استانی دولت‌

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه‌های مختلف در حوزه خانواده و دختران گفت تخصیص بودجه برای بازماندگان از تحصیل و تجهیز هنرستان‌ها با نگاه دخترانه و تکمیل و تجهیز پارک‌های بانوان در سفرهای استانی دولت مورد تاکید است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
‌تخصیص بودجه برای بازماندگان ‌و تجهیز هنرستان‌ها ‌در سفرهای استانی دولت‌

‌انسیه خزعلی در مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: هفته‌های گذشته از طرفی هفته‌های درد و رنج و از طرفی نشانه مقاومت و ایستادگی بود که ملت فلسطین ایستادند و به دشمن «نه» گفتند.

وی‌ با بیان اینکه دشمن می‌خواست فلسطینی‌ها را از پا درآورد اما آن‌ها به‌ویژه زنان و کودکان ایستادند و برای هدف بزرگی که دارند و برای مقابله با ظلم و ستم از جان خود گذشتند و زندگی باعزت را انتخاب کردند و این راهی بود که امام حسین(ع) به ما آموخت و حضرت زینب(س) آن را ادامه داد و پایدار کرد.

خزعلی خاطرنشان کرد: زنان در صحنه‌های مختلف چه در مقاومت، زندان‌ها و عملیات‌ها و چه در پشتیبانی از مقاومانی که در خط مقدم و چه در پیامرسانی جنگیدند و تسلیم نشدند.

خزعلی افزود: کسی که در داشتن و نداشتن و بود و نبود با خدا معامله کرده باشد، خیر و نیکی می‌بیند و خداوند وعده نصرتی که به مقاومان و مبارزان راهش می‌‌دهد این است که اگر خدا بخواهد و با شما باشد و شما با نیروی ایمان و تقوا حرکت کنید، خداوند این سلاح را کارگر کرده و به ثمر می‌رساند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: صحنه‌هایی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای سرکوب کردن فلسطین توسط رسانه‌های خود آماده کرده بود توسط همان رسانه‌ها فاش و آشکار شد و الان همه دنیا یکصدا شده و می‌دانند که حق با چه کسی بوده است.

وی با اشاره به روایات و آیات مختلف خطاب به دانش‌آموزان دختر و پسر حاضر در این مجمع اظهار کرد: قرآن کریم، زنانی مثل حضرت مریم و آسیه را الگو قرار می‌دهد تا از پاکدامنی و اخلاص او در برابر ظلم و تکیه او به خداوند برای رسیدن به کمال استفاده کنید.

خزعلی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته برنامه‌های متعددی برای دختران داشتیم، خاطرنشان‌ کرد: فراخوان ایده‌های دختران را داشتیم‌ که ایده‌های برتر تقدیر شدند. فراخوان بانوان تاثیرگذار ‌را داشتیم که در آن تعدادی از دختران را تقدیر کردیم و برای روز زن هم برنامه داریم که از بهترین ایده‌ها تقدیر خواهیم‌ کرد.

وی افزود: ویترین نیازهای دختران را آماده کرده‌ایم که می‌توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین از بین شما مشاورانی به ما معرفی خواهند شد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در همه حیطه‌ها به عنوان زنانی که احساس مسئولیت داریم، لازم است فرهنگسازی وسیعی در حیطه خانواده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از روز خانواده، شروع به یک حرکت و کلان‌رویداد در ارتباط با خانواده کرده‌ایم، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف از جمله خانواده و رسانه، خانواده و تغذیه سالم، خانواده و مد و لباس خانواده و مهارت، خانواده و تربیت، خانواده و سلامت و جمعیت و خانواده و فرهنگ ناملموس و خانواده و بازی می‌توانیم از ظرفیت دانش‌آموزان دختر بهره‌مند شویم.

خزعلی با بیان اینکه جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی داشتیم که ادامه خواهد داشت، افزود: در سفرهای استانی دولت، بودجه‌ای برای روستاها برای بازماندگان از تحصیل اختصاص می‌یابد. تجهیز هنرستان‌ها با نگاه دخترانه، رویداد نشاط دخترانه و تکمیل و تجهیز پارک‌های بانوان در دستور کار است که برخی پارک‌های نیمه‌تمام تکمیل شده اما هنوز خیلی نیاز داریم که به‌صورت ویژه برای دختران دیده شود.

وی در ادامه به سوالات مختلف دانش‌آموزان پاسخ داد.

پنجمین دوره از مجمع بسیج دانش‌آموزی با حضور ۱۶۰ دانش‌آموز پسر و ۱۶۰ دانش‌آموز دختر نخبه بسیج دانش‌آموزی پایه یازدهم از امروز چهارشنبه، ۸ آذر ۱۴۰۲ تا روز جمعه، ۱۰ آذر برگزار خواهد شد که کارگروه‌ها در اردوگاه شهید باهنر و صحن علنی مجمع در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار