سلاجقه در پاسخ به پانا:

60 درصد عوارض آلایندگی تهران مربوط به صنایع متحرک است

سرمایه اصلی کشور دانش‌آموزان و آموزش کشور است

تهران ( پانا)- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت اصل آموزش در کشور گفت ما نمی‌توانیم با هر شرایطی که اتفاق افتاد دانش‌آموز را از آموزش خود ساقط کنیم.

کد مطلب: ۱۴۲۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
60 درصد عوارض آلایندگی تهران مربوط به صنایع متحرک است

علی سلاقجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در رابطه با آلودگی جوی در فصل سرما گفت: آلودگی جو در این فصل از سال به دلیل پدیده وارونگی جو به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور اتفاق می‌افتد. این ثبات و پایداری جو باعث می شود آلودگی که روزانه ایجاد می‌شود از یک تراز ارتفاعی بالاتر نرود. به همین دلیل در بحث تنفس مشکلاتی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تاثیر صنایع متحرک در بحث آلودگی جوی اظهار کرد: پیشتر به این موضوع اشاره کردم که 60 درصد عوارض آلایندگی تهران در میانگین مربوط به صنایع متحرک مذکور و مربوط به وسایل نقلیه شخصی است که افراد روزانه از آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه دولت یک گام اساسی در این زمینه برداشته است.»

وی از افتتاح خط اتبوس برقی در روز گذشته خبرداد و افزود: روز گذشته وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت خط تولید اتوبوس‌برقی کشور را با عنوان ایران خودرو دیزل افتتاح کردند. این ظرفیت خیلی عالی است که ایجاد شده و حداقل 100 دستگاه اتوبوس برقی از این طریق وارد شهر تهران می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در رابطه با وسایل حمل‌ونقل عمومی بیان کرد: از طرف شهرداری کارهای خوبی در بحث حمل‌ونقل عمومی انجام شده است. حدود هفت‌صد دستگاه واگنی به حمل‌ونقل در شهر تهران تزریق خواهد شد. در کلان‌شهرهای دیگر نیز پیگیری‌ها در رابطه با این بحث انجام شد. خوشبختنه در استان اصفهان کار خیلی خوبی توسط استاندار محترم و مجموعه سازمان اداره‌کل محیط ‌زیست استان در زمینه حمل‌ونقل عمومی انجام‌شد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ارائه تسهیلات توسط صندوق ملی محیطزیست برای خارج کردن خودروهای فرسوده از بازار مصرف گفت: صندوق ملی محیط‌زیست تسهیلات خیلی خوبی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به خصوص تاکسی‌ها در نظر گرفته‌است. در کلان شهرهای مختلفی همچون تبریز، اصفهان و... اعطای این تسهیلات اتفاق افتاده است. ما تلاش داریم در ایجاد زیرساخت‌های لازم کمک کنیم.

سلاجقه با تاکید بر نیاز به بارش مناسب برای بهبود روند جوی افزود: برای روند بهبودی جو لازم است که ما در این فصل شاهد بارش‌های مناسب باشیم تا این مسئله آلودگی‌جوی تلطیف شود. اینکه در یک مدت زمان کوتاه جو به ثبات دقیق از لحاظ کاهش آلایندگی برسد نیازمند اعتبارات خیلی ویژه است. امیداوریم دستگاه‌ها در بودجه سال 1403 که در حال حاضر در فصل بودجه نیز قرار داریم این اعتبارات را در نظر بگیرند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت آموزش و تعطیل نشدن مدارس، گفت: از دید بنده به‌عنوان یک معلم کوچک سرمایه اصلی کشور دانش‌آموزان و آموزش کشور است. ما نمی‌توانیم با هر شرایطی که اتفاق افتاد دانش‌آموز را از آموزش خود ساقط کنیم. باید دستگاه‌های مسئول که در بحث قانون هوای پاک کشور مکلف هستند کار خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار