معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد:

مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور درنظرآباد اجرا می شود

کرج (پانا) - معاون پرورشی، تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد از برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در تمامی مدارس شهرستان نظرآباد راس ساعت ۱۰ صبح روز هشتم آذرماه، خبر داد و گفت مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور همزمان با سراسر کشور د شهرستان نظرآباد برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور درنظرآباد اجرا می شود

سعید عارفی نسب، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد با اشاره به قرار گرفتن شهرستان نظرآباد در منطقه زلزله‌خیز، گفت: ارتقا سطح آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی در این راستا از سال ۸۱ تاکنون در تمامی مدارس شهرستان به همت مدیریت آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، مدیریت بحران فرمانداری، سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، فرمانداری شهرستان نظرآباد، انجمن اولیاء و مربیان، فرماندهی سپاه شهرستان،فرماندهی نیروی انتظامی، شرکت آب، برق و گاز برگزار شده است.

عارفی نسب با اشاره به آغاز رویکرد جدید که از سال ۹۴ با عنوان مدرسه ایمن - جامعه تاب آور، اجرا می شود بیان کرد: ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در این دوره تمهیداتی اندیشیده شد تا سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یافته و از ظرفیت این مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد اضافه کرد: امسال نیز بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در مدارس شهرستان با دو رویکرد مهم پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان برگزار می‌شود و سعی بر این است که آموزش‌ها در طول سال تحصیلی ادامه داشته باشد.

عارفی نسب، ارسال شیوه نامه و راهنمای اجرای مانور و پوستر به مدارس شهرستان، تشکیل جلسه هماهنگی با دستگاه‌های مشارکت‌کننده و انتخاب دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه خیراصغر سعادت به عنوان پایلوت و تقسیم وظایف بین دستگاه‌های مشارکت کننده و مجری را از اقدامات انجام یافته در این زمینه، عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار