مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

مسئولین با تمام توان در اجرای مانور زلزله و ایمنی مدارس شرکت کنند

کرج (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس عنوان کرد مسئولین موضوع مانور زلزله را مهم بدانند و با تمام توان در اجرای آن مشارکت داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مسئولین با تمام توان در اجرای مانور زلزله و ایمنی مدارس شرکت کنند

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، مدیرکل آموزش و پرورش و تمامی اعضای شورای برنامه ریزی در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در این نشست بیان کرد: توجه به موضوع زلزله به عنوان یکی از حوادث غیر مترقبه طبیعی درکشور و به تبع آن استان البرز بسیار مهم است و می بایست دستگاه های مربوطه و مسئولین احتمال وقوع زلزله را جدی بگیرند و در برگزاری مانور زلزله، آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و ارتقای سطح آمادگی مدارس در برابر زلزله، برنامه ریزی و تلاش مستمر داشته باشند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش سکاندار و هدایتگر آینده سازان این مرز و بوم است، بنابراین فضای مدارس برای دانش آموزان باید فضایی ایمن باشد و برگزاری هدفمند مانورهای آمادگی، آموزش مواجهه صحیح در برابر زلزله و ایجاد تمهیدات لازم برای روبه رو شدن با چنین حوادثی بسیار ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در خصوص سابقه زلزله در استان گفت: استان البرز یکی از استان هایی است که بر روی گسل زلزله قرار دارد و آموزش همگانی و افزایش تاب آوری شهروندان یکی از بهترین راهبردها و راهکارهای مؤثر برای کاهش آسیب ها و اثرات ناشی از زلرله است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پایان در خصوص مبحث مهم آلودگی و تعطیلی مدارس بیان کرد: در شرایط اضطرار یکی از راهکارهای کاهش آلودگی و حفاظت از سلامتی دانش آموزان، تعطیلی مدارس و تداوم آموزش به صورت مجازی است و همزمان در این شرایط ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و اولیا می تواند خطرات و اثرات آلودگی را به شدت کاهش دهد.‌

دانش آموز خبرنگار: امیر رضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار