دبیر نهضت ملی جمعیت کشور:

عوامل سیاسی و اجتماعی دلیل کاهش فرزندآوری است

اردبیل (پانا) - دبیر نهضت ملی جمعیت کشور گفت عوامل سیاسی و اجتماعی زیادی باعث کاهش فرزندآوری در برهه فعلی است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
عوامل سیاسی و اجتماعی دلیل کاهش فرزندآوری است

حجت‌الاسلام محمد مسلم، دبیر نهضت ملی جمعیت کشور در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شدضمن اشاره به عوامل کاهش جمعیت در کشور، گفت: دلایل کاهش فرزندآوری در کشور سبقه تاریخی دارد به طوری که از دیرباز تاکنون عوامل سیاسی و اجتماعی باعث شده است که در یک دوره زمانی کوتاه به این نقطه برسیم.

وی با بیان اینکه ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی و اقتصادی، آدرس غلط دادن به مردم است؛ در عین حال گفت: البته این به این معنا نیست که به وضعیت معیشتی افراد بی‌توجه باشیم و آن را بی‌تاثیر بدانیم اما مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از مشکلات اقتصادی در افزایش تمایل به فرزندآوری دخیل است.

دبیر نهضت ملی جمعیت کشور تصریح کرد: کشور به سرعت در حال حرکت به سوی سالخوردگی جمعیت است و تجربه کشورهایی مانند ما در این وضعیت نشان می‌دهد که مسائل فرهنگی نقش موثرتری در فرزندآوری دارد.

مسلم اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به کرات کاهش فرزندآوری را خطرناک‌تر از هر بحرانی برای کشور اعلام کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد مسئولان هنوز به این موضوع پی نبرده‌اند.

به گفته وی ، ایجاد برخی انگاره‌های ذهنی و دوگانه‌ها یکی از دلایل مهمی است که باعث شده که افراد کمتر به سمت فرزندآوری سوق پیدا کنند، این پارادوکس باید به نوعی در جامعه حل شود و مسئولان در این مورد همت بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار