پانا گزارش می‌دهد؛

ترویج فرهنگ دوستی با یار مهربان

تبریز (پانا) - معلم فداکار میانه‌ای مدرسه شهید حیدری منطقه کندوان با اهدای ۱۵۰ جلد کتاب داستان با رده سنی 5 تا 12 سال برای دانش‌آموزان مدرسه، گامی موثر در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان برداشته است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ دوستی با یار مهربان

معلمی، شغلی که می گویند شغل پیامبران است، آری شغلی که در آن عشق به شغل خود در اولویت است، شاید رسالت معلمی همین باشد که با آن حجم کاری و دغدغه‌های مدیریتی، تدریس و انرژی مضاعف مورد نیاز در مقطع ابتدائی گاهی کارهایی فراتر از معلمی نیز باید انجام بگیرد و برای اولین بار نیست که ما چنین فداکاری هایی را از معلمان می‌بینیم.

نقش تربیتی معلمان بسیار پر رنگ تر و مهمتر از آموزش دادن آنها است چرا که وجود یک معلم دلسوز و مهربان، موهبت بزرگی است که راهنمایی های درست آنها می تواند تاثیر زیادی در هدایت و موفقیت افراد داشته باشد.

دانش آموزان مدرسه شهید حیدری کندوان همچون‌ همیشه وارد کلاس شدند و در نیکمت های چوبیشان نشستند و سرگرم صحبت شدند که ناگهان یکی از بچه ها با صدای بلند گفت: بچه ها بچه ها اینجا را نگاه کنید!! چقدر کتاب روی میز معلم است.

بچه های کلاس با خوشحالی به سمت میز معلم دویدند و هرکدام یکی از کتاب ها را برداشتند و شروع به ورق زدن آنها کردند و از یکدیگر سوال می پرسیدند که این کتاب ها برای چیست و چرا اینجا است؟ بچه ها به گونه ای غرق دیدن تصاویر رنگارنگ و داستان های جذاب کتاب ها شده بودند که شاید هر اتفاقی که در آن لحظات می افتاد متوجه هیچ کدام نمی شدند.

به این بهانه پای صحبت های معلم فداکار میانه ای نشستیم که شغل معلمی را محدود بر تدریس و آموزش نمی‌داند و معتقد است که علاوه بر جنبه آموزشی باید در جنبه تربیتی و فرهنگی نیز با دانش آموزان کار کرد.

مهین قره داغی در گفت‌وگو با پانا در رابطه با انگیزه خود برای انجام این کار گفت: «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم آن به دیگران، تقویت خواندن، آشنایی بیشتر با حروف الفبا، آشنایی با قصه‌ها و زندگینامه امامان از جمله اهداف من برای اهدای کتاب به دانش‌ آموزان بوده است.»

قره‌داغی در ادامه با اشاره به احساس دانش‌آموزان پس از مواجهه با کتاب‌های اهدایی افزود: «این اقدام سبب ایجاد شور و شادی در بین دانش‌آموزان مدرسه شد به گونه ای که بچه‌ها مدام منتظر زنگ تفریح بودند تا به سراغ کتاب‌ها بروند و آنها را مطالعه کنند و عده ای از آنها نیز با امانت‌ گرفتن کتاب ها، حس امانت‌ داری را یاد می گیرند و بعد از خواندن و مطالعه کردن در خانه دوباره به مدرسه تحویل می‌دهند.»

وی در پایان اظهار کرد: «امروزه متاسفانه سرانه مطالعه و دوستی با کتاب در کشور بسیار کم است و با کارهای ساده ای همچون اهدای کتاب به دانش آموزان می‌تواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین دانش آموزان و مردم افزایش دهد.»

با اهدای کتاب و تشویق یکدیگر برای مطالعه کتاب می‌توانیم گامی بزرگ برای اعتلای فرهنگ کتابخوانی برداریم و شاهد دستاورد های عالی در این عرصه باشیم.

خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار