آغاز دوره تخصصی تیم‌های واکنش سریع شمال غرب کشور در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل ازآغاز دوره تخصصی تیم‌های واکنش سریع متشکل از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز دوره تخصصی تیم‌های واکنش سریع شمال غرب کشور در اردبیل

حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: در این دوره یکصد نفر از امدادگران استان‌های شمال غرب کشور در مشگین‌شهر پذیرش شدند و قرار است این تیم‌ها در ارتفاعات سبلان در دوره‌های تخصصی حضور داشته باشند.

وی افزود: تجربه زندگی در شرایط سخت، جستجو و نجات در محیط‌های کوهستانی، کسب مهارت‌های زندگی گروهی، مسیریابی در کوهستان، کار با ست‌های امداد و کمک، آشنایی با حوادث کوهستان و نحوه ارائه کمک‌های اولیه از بخش‌های این دوره تخصصی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، آزمون تخصصی تیم‌های واکنش سریع شمال غرب کشور به میزبانی استان اردبیل در منطقه لاهرود - قله سبلان به‌مدت سه روز برگزار می‌شود.

گفتنی است استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه گ، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار