در راستای اشتغال آفرینی و مهارت‌آموزی

مهارت‌آموزی و اشتغال آفرینی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش شهرستان بن است

بن (پانا) - رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن با اشاره به اینکه اولویت اصلی آموزش و پرورش در جهت ارتقا جایگاه هنرستان‌ها در راستای شعار سال1402 با عنوان مهار تورم و رشد تولید است، از ایجاد کارگاه‌های مهارت تولید و اشتغال آفرینی در مدارس این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی و اشتغال آفرینی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش شهرستان بن است

حجت اله نادری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن در ابتدا با اشاره به اهمیت رشد مهارت آموزی و اشتغال آفرینی دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و توسعه متوازن آن در هنرستان ها گفت: زمینه مناسبی برای مهارت آموزی و اشتغال دانش آموزان که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همچنین در سیاست های دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته، در سیاست های آموزش و پرورش شهرستان بن نیز این مهم مورد تاکید است.

نادری در ادامه بر ظرفیت شهرستان اشاره کرد و گفت: در هنرستان پسرانه فنی حرفه ای دارالفنون شهر بن رشته هایی جدید و دارای بازار کار ایجاد شده که از جمله آنها رشته سفالگری است که جزء رشته های خوب و هنرهای ارزشمند است و از سال ۱۳۹۹ در هنرستان دارالفنون راه اندازی شده و دانش آموزان طی دوره های مختلف این رشته را سپردی کرده و در سال تحصیلی جاری نیز در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: دانش آموزان رشته سفالگری موفق به تولید آثاری زیبا و فاخر شده اند که ارگان ها و نهادهای مختلف شهرستان و استان سفارش های خود را به این دانش آموزان سپرده اند که این رویه منجر به تولید و درآمدزایی برای دانش آموزان این هنرستان شده که نویدبخش آینده ای درخشان برای این رشته در شهرستان خواهد بود.

نادری بیان کرد: رشته قلم زنی که هنری بسیار زیبا است، در هنرستان درالفنون ایجاد و از ظرفیت برون سپاری و حضور اساتید توانمند بومی شهرستان نیز در جهت آموزش دانش آموزان استفاده می شود.

نادری ادامه داد: طی بازرسی هایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش از کارگاه قلم زنی صورت گرفت نتیجه و خروجی این رشته رضایت بخش بوده که دانش آموزان برای وزارت متبوع سفارش هایی را نیز آماده کردند.

نادری بیان کرد: رشته مکانیک و برق خودروهای سبک که دارای بازار کار خوبی است و مورد استقبال دانش آموزان شهر بن و روستاهای همجوار شهرستان قرار گرفته با حضور استادکار ماهر و به صورت برون سپاری راه اندازی شده و همچنین رشته برق ساختمان نیز با استفاده از ظرفیت همکاران به بهره برداری رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن به معضل بیکاری جوانان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: جوانان کشورمان با اشتیاق زیاد و صرف هزینه های بالا وارد دانشگاه ها می شوند اما هنگامی که قصد ورود به بازار کار را پیدا می کنند شغل مناسبی که متناسب با تحصیلات آنها باشد برایشان وجود ندارد و همین موضوع باعث مشکلاتی برای آنها می شود.

نادری ضمن پرداختن به اهمیت سیاست گذاری ها و حمایت هایی که در راستای سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی انجام شده ابراز امیدواری کرد و یادگیری دانش مهارتی را حلقه اتصال بین دانش، صنعت، خدمات و بازار کار عنوان کرد و گفت: هنرستان دارالفنون شهر بن می تواند راه رسیدن به این هدف را برای مهارت آموزی و اشتغال دانش آموزان هموار کند.

نادری در ارتباط با افزایش روند استقبال دانش آموزان از رشته های جدید و دارای جذابیت هنرستان گفت: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۸۰ دانش آموز داشته ایم و در سال جاری ۱۵۰ دانش آموز در هنرستان مشغول تحصیل هستند که نشان دهنده شور و اشتیاق هنرجویان نسبت به تحصیل در این هنرستان است.

نادری عنوان کرد: در جهت ارتقای هنرستان با مشکلاتی نیز مواجه هستیم از جمله اینکه هنرستان دارالفنون شهرستان بن که تنها هنرستان این شهرستان است، فاقد کارگاه تخصصی و فضای مناسب است که به همین جهت پیگیری های متعددی انجام شده و انتظار می رود مسئولان ذی ربط در این امر یاری رسان ما باشند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بن در پایان عنوان کرد: امیدواریم شاهد مساعدت های مسئولان استانی و کشوری در زمینه توجه به رشته های فنی حرفه ای و هنرستان های دخترانه و پسرانه شهرستان که نیازمند امکانات و فضای مناسب است، باشیم تا انشاالله بتوانیم دانش آموزانی که سرمایه های ما و سرشار از استعدادهای گوناگون هستند را به جایگاه های اصلی خودشان سوق بدهیم.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار