پویش نهال کاری در مدارس بصورت نمادین در لنگرود اجرا شد

لنگرود (پانا) - در راستای تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و آگاه‌سازی و آموزش عمومی دانش‌آموزان درباره مسائل مهم منابع طبیعی و نهالکاری، پویش نهال کاری در مدارس بصورت نمادین در لنگرود اجرا شد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش نهال کاری در مدارس بصورت نمادین در لنگرود اجرا شد

پویش نهال کاری در مدارس یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال، با اولویت احیا، توسعه جنگل‌های کشور و اصلاح پوشش گیاهی در حال اجراست. آغاز این پویش از سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد و مورد موافقت نظام قرار گرفت و در سال ۱۴۰۲ در دست اجراست. اسفندماه سال گذشته بود که وزارت جهاد کشاورزی کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال را هدف گذاری کرد؛ یعنی تقریباً به ازای هر شهروند ایرانی ۳ اصله نهال کاشته می‌شود. یکی از اثرات مثبت کاشت یک میلیارد درخت در کشور این است که می‌تواند از بروز گرد و غبار و ریزگردها جلوگیری کرده و هوا را تلطیف کند.

لازم به ذکر است در همین راستا پویش مردمی کاشت یک میلیارد نهال، همزمان در سراسر کشور با حضور روسای منابع طبیعی استان گیلان و شهرستان لنگرود و ادارات و همچنین ریاست آموزش و پرورش شهرستان لنگرود وجمعی از مسئولان محلی و گروه های مردمی حفظ محیط‌زیست در جمع صمیمانه دانش آموزان دبستان شهید مدرس کلیدبر به تعداد ۲۵ اصله نهال غرس شد.

دانش آموز خبرنگار: ملیکا طاهری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار