بهادری جهرمی در گفت‌وگو با پانا:

اعتبار شیر مدارس در سال جاری تأمین و در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت از تامین منابع تهیه شیر مدارس در سال جاری خبر داد و گفت منابع لازم برای تهیه و توزیع شیر در بودجه سال آتی نیز پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار شیر مدارس در سال جاری تأمین و در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده است

توزیع شیر رایگان در مدارس که در سال 1396 به بهانه کمبود منابع اعتباری متوقف شده بود و در اول مهر امسال و در آیین بازگشایی مدارس که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، خبر از بازگشت چرخه توزیع شیر در مدارس داده و مقرر شد هفته‌ای 2 روز در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور توزیع شود.

در همین راستا اوایل آبان ماه، معاون اول رئیس جمهوری تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص تأمین شیر رایگان در مدارس را به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر اساس این تصویب نامه، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد شیر رایگان میان دانش‌آموزان ابتدایی (اول تا ششم) را به صورت ۲ روز در هفته و تا سقف ۷۵ روز در هر سال تحصیلی تا اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوطه اجرایی کند. سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز مکلف شد تا با وزارت آموزش و پرورش برای انعقاد قرارداد اجرایی شدن این مصوبه همکاری کند و اعتبارات مربوطه را به این وزارتخانه تخصیص دهد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تامین اعتبار و ایجاد شرایط عقد قرارداد و همچنین آمادگی تولیدکنندگان برای تولید شیر با توجه به جمعیت دانش‌آموزی کشور خبر داد و گفت این روند تاحدودی اجرایی شده اما هنوز فراگیر نشده است. توزیع شیر در استان‌های سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، کهگیلویه و بویراحمد وارد فاز عملیاتی شده است و اولویت بر این است که توزیع در ۱۱ استان محروم انجام شود و پس از آن فراگیری در کل کشور صورت گیرد. ان‌شالله تا پایان سال ۱۴۰۲ با توجه به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافته این موضوع انجام می‌شود و شیر رایگان که روی پاکت‌های آن پیام‌های فرهنگی درج می‌شود به دست دانش‌آموزان خواهد رسید.

این در حالی است که اخیراً شاهد انتشار اخباری مبنی بر عدم تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه بودیم.

در این راستا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری پانا، در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مبنی بر عدم تخصیص اعتبار برای تهیه شیر مدارس، گفت: منابع لازم برای این امر در سال جاری تأمین شده و در هیأت دولت نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: منابع لازم برای تهیه شیر مدارس در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نیز پیش‌بینی شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار