دانش‌آموز البرزی در هفته کتاب و کتابخوانی درگفت‌وگو با پانا:

مهم‌ترین خصلت یک نویسنده صداقت و خالص بودن آن در نوشتار است

کرج (پانا) - یکی از دانش‌آموزان ناحیه سه کرج که در زمینه‌های نویسندگی، گویندگی، عکاسی و بازیگری فعالیت می‌کند، عنوان کرد مهم‌ترین خصلت یک نویسنده صداقت و خالص بودن آن در نوشتار است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین خصلت یک نویسنده صداقت و خالص بودن آن در نوشتار است

حنانه بیات، دانش آموز یکی از مدارس ناحیه سه کرج که علاقه بسیاری به فعالیت های فرهنگی دارد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «نویسندگی را از حدود ۱۳سالگی شروع کردم و موضوع آن را نیز با نوشتار داستان زندگی خودم بر روی کاغذ آوردم و قصدم از نوشتن، آوردن قلب بر روی کاغذ است.»

وی افزود: «چندین رتبه در سطح منطقه کسب کردم. هر چند ارزش هیچ رتبه ای از رتبه ای که خداوند عالم به انسان می دهد بالاتر نیست.»

بیات در ادامه بیان کرد: «معمولا تایم مشخصی را برای دست به قلم شدن اختصاص نمی دهم و بستگی به محتویات ذهنم دارد که چه زمانی کشش و گنجایش پردازش مطالب را داشته باشد و بتوانم آنچه را که تصور می کنم بر روی کاغذ بیاورم. کاراکترها نیز متفاوت است، گاهی ساخته ذهن هستند و گاهی هم بر اثر هر آنچه که می بینم می نویسم.»

وی اضافه کرد: «به نظر من مهم‌ترین خصلت یک نویسنده صداقت و خالص بودن در نوشتار است. صداقت نه به معنای داستان های واقعی بلکه به معنای یک رو بودن در کلامی که بر روی کاغذ آورده می شود و مخاطبان زیادی آن را می خوانند. از دیدگاه بنده یک نویسنده خوب باید بتواند تمامی موضوعات را در نوشتارش بسنجد و چیزی را انتخاب کند که بشود با روح و ذهن مخاطب بازی کرد.»

بیات در پایان عنوان کرد: «خدا را بابت این استعداد شاکرم و با شجاعت می گویم که بدون نگاه خالقم هیچ نیستم و هر استعدادی که در وجودم قرار داده شده به لطف و رحمت بی کران اوست . به عنوان یک بنده حقیر که هر چه دارد از خالقش دارد می گویم که قلبتان، زبانتان و هرآنچه که در ذهن می گذرد را بر روی کاغذ بیاورید تا ببینید که کاغذ چگونه دوستی است و چگونه می تواند رفیقی از جان عزیزتر برای شما باشد و کلامتان را به تصویر می کشد. بنویسید، سخن بگویید و لحظه خلق کنید که شما لایق بهترین ها هستید.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار