در صحن شورای شهر تهران بررسی شد؛

سفارت‌خانه‌ها و شرکت‌های اینترنتی مسافری مشمول عوارض می‌شوند

تهران (پانا) - همزمان با یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، عناوین جدید عوارض و بهای خدمات شهرداری تهران ، برای اجرا در سال ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سفارت‌خانه‌ها و شرکت‌های اینترنتی مسافری مشمول عوارض می‌شوند

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عناوین عوارض باید با تأیید شورای عالی استان‌ها آماده و در اواخر آذر ماه در وزارت کشور تصویب شود، اظهار کرد: عناوین عوارض و بهای خدمات در شورا، سال گذشته تصویب و از سوی وزارت کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه چهار عنوان جدید نیز پیش‌بینی شده که تقاضا داریم با همکاری اعضا تصویب و به شورای عالی استان‌ها ارسال شود، تصریح کرد: بهای خدمات مدیریت نظارت بر شرکت‌های اینترنتی مسافر، رفع خطر از گودهای پر خطر، ساماندهی سیما و منظر شهری و اماکن دیپلماتیک، چهار عنوان جدید در این خصوص هستند.

علی خشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس قانون درآمدهای پایدار مقرر شد کلیه عناوین درآمدی برای هر شهری به شورا عالی استان‌ها و وزارت کشور ارسال شود، گفت: در جلسه کلان‌شهرها تصمیم‌گیری شد که عناوین بهای خدمات به قانون درآمدهای پایدار اضافه شود و واریز محاسبات در بودجه سال بعد صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه قرار است برای تمام سفارت‌های شهر تهران عوارض در نظر گرفته شود، تصریح کرد: شرکت‌های اینترنتی متعددی در سطح شهر فعالیت می کنند و هیچ گونه عوارضی به شهرداری نمی‌پردازند که باید در بودجه سال قبل لحاظ شود.

احسان متولیان مدیرکل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: عوارض و بهای خدمات سیما و منظر شهری مربوط به جداره‌ها و ساختمان‌های قدیمی است که قرار بر تغییر سیما و نما دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار